Khamis, 22 Januari 2009

Dah Kahwin Pun, Bestfriend Tetap Bestfriend

Ada waktu-waktu, aku rindu sama kawan-kawan baik aku. Rindu lepak-lepak dengan korang. Rindu nak bergelak-gelak dengan korang. Rindu nak bershopping dengan korang. Rindu kan semua tu.

Jauh ni. Kat Johor. Tak dapat nak lepak macam dulu kan? :-)

Walaupun status dah berubah menjadi isteri orang, tapi kita ni still need kawan baik around us. Nak bercakap ke, nak tukar2 resepi ke, nak minta pendapat ke, nak buat joke yang tak boleh dikongsi ngan suami. Macam benda yang kita buat sebelum kahwin dulu. Girl's Things.

Nett pun dah pindah jauh. Lagi jauh dari aku. Tapi dia rajin turun KL, tak rajin turun Johor. Bluehh!

Tapi semua tu tak tercapai sebab kerana jarak yang jauh. Kalau dekat ni, boleh je nak melepak dengan kawan-kawan baik ni. No hals punya. Lebih-lebih lagi kalau satu tempat kerja. Ferrr.. Boleh melepak dengan Kak Ila, Kak Ina, Ida, Kak Noura dalam surau ke, dalam bilik Kak Ina ke, macam dulu2.. Kan? :-)

Kalau dekat. Bebila masa free (dengan keizinan suami la kan.. Tak mintak izin, kena cop derhaka pulak). Ajak Awin lepak2 dengan Lin kat Kopitiam (Ini encik a2l1e boleh je join sekali). Tak pun gi rumah Daun, sama Nida sekali.

Disini menumpang kasih kawan dengan adik-adik ni. Tak apalah. Sedikit sebanyak rindu pada kawan-kawan baik ni, terubat. Nasib baik masih boleh YM, masih boleh berfacebook dengan kawan-kawan. :-)

Khamis, 1 Januari 2009

Hijrah & Tahun Baru

Hijrah.
Sedikit demi sedikit, aku berhijrah untuk berubah menjadi insan yang lebih baik dari tahun-tahun sudah. :-) Insya Allah.

Sudah berpindah dari K9 ke KP. KP menyediakan rumah untuk pelajar yang sudah berkahwin di Uni Selatan ini. Apartment 2 bilik siap dengan perabot dan peti ais. Alhamdulillah. Cukuplah untuk kami yang baru membina hidup ini.

Hijrah ke status isteri ini, aku sedar tanggungjawab besar yang perlu aku pikul bersama tanggungjawab seorang pelajar, pekerja dan anak. Mudah-mudahan dipermudahkan. Encik A2l1e nyata seorang yang memahami. Ayat cliche : Kami dalam proses memahami diri masing-masing. Hurhur.

Tahun Baru.
2009 ini meninggalkan 2008 yang penuh dengan perkara yang unexpected. Bagi aku dan juga beberapa kawan yang lain. Kan Awin kan? Hihi. Aku juga telah menjadi seorang yang unpredictable. Membuka tahun 2008 sebagai seorang pelajar, menutup tahun 2008 sebagai seorang isteri.

2009 ini untuk kami membina hidup baru yang lebih baik sebagai suami isteri. Dan semoga rumahtangga kami sentiasa diberkati dan dirahmatiNya. Insya Allah. :-)

Juga mudah-mudahan juga aku dapat menghabiskan study dalam tahun ini juga. Amin..

Lagu:
Sejak kau wujud dalam hidupku
Semuanya telah terpadam
Bak bayangan yang indah
Di malam purnama
Di telan mentari pagi

Apa disentuh sejarah dulu
Hanya menyakit hati sendiri
Telah ditemukan kita berdua
Engkaulah sinar hidupku
Engkaulah pelita hidupku..


:-) *Senyum*

Cerita Lama Amyz