Khamis, 12 Mac 2009

Berjalan-jalan di Safari

Kalau berkereta dari kolej ke fakulti, kadang-kadang nampak monyet. Bergayut di kabel elektrik. Senang hati.

Ok.

Lepas tu ada kandang rusa pula dekat pintu masuk utama.

Hmm. Menarik. Menarik.

No to mention biawak-biawak yang berenang dengan senang lenang di bawah longkang ala sungai kecil di bawah bangunan CICT.

Aku rasa macam terdengar-dengar dialog mendiang Steve Irwin. "Woooww.. Look at that alligator. It so beautiful!!"

Oh. Lupa satu lagi.

Hari itu sedang melihat bintang dari balkoni rumah, tiba-tiba muncul 2 ekor khinzir dari entah mana. Berjalan-jalan.

Menarik bukan?

Rasa macam hidup dalam zoo err atau lebih tepat lagi safari kot. Sebab zoo banyak kurungan. Haiwan-haiwan kat safari bebas-bebas. Safari lebih tepat.

Hihi.

6 comments:

ayobkelubi 13 Mac 2009 9:51 PG  

serius khinzir?.

biar betik pulai nie...

fafarafa 13 Mac 2009 9:56 PG  

aikk..ada kandang rusa?? xtau pong.

ohh...rindunya aku dengan biawak itu. CICT tu asalnya adalah FSKSM tau. sepanjang aku belajar di FSKSM, biawak tu setia menemani ktorg student FSKSM. smpi laa building fakulti baru tu siap. haihhh

Amy Z! 13 Mac 2009 10:19 PG  

ayob : betul. ada. seriusss...!! aku beberapa kali nampak. haha.

fara : adaa... comel2 rusanya. hikhik.

a ah cict tu asalnya fsksm. hubby aku pong student utm gak. dia byk cerita pasal utm kat aku. hehe. tmpt jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat study. hikhik.

.vvy|na. 14 Mac 2009 12:24 PTG  

dah lama tak tengok rupa UTM tu kak oi. banyak kenangan situ. huhuhu.

i miss yu bebeh :*

effa_tools2 15 Mac 2009 6:13 PTG  

beb, hahaha. biawak-biawak tu adalah anak sedara dan mungkin cucu-cucu biawak yang berenang2 di bawah banggunan FSKSM (dulu). terhibur weh, sambil2 lepak kat tembok tunggu kelas tengok diorang.hahahaha.

-effa

Amy Z! 16 Mac 2009 9:45 PG  

Awin : Hihi. Bile mau dtg sini daa.. haha. :-p

miss you to bebeh! :-*

effa : Hahaha. Bila aku ada kelas kat cict tu, sambil tunggu kelas, sambil tengok sungai sekeroh air teh, sesekali terpandanglah biawak yang muncul. hahahaha.

Cerita Lama Amyz