Ahad, 27 Julai 2008

Cantik 101

Ada orang kata,

Kejelitaan adalah hak milik setiap insan.

Aku kata,

Semua orang cantik. Cuma rajin dan tidak saja.

Maksudnya, kalau dia nak nampak dia cantik. Dia akan usaha untuk jadi cantik. Bukan duduk di satu sudut dan meratapi nasib, "Uwaaa.. aku tak cantik.. Tak siapa nak kat aku.. Uwaaa.."

Tuhan tak beri rezeki dari langit jika kita tidak berusaha bekerja kan? Diri kita, tanggungjawab kita. :-)

Untuk jadi cantik tak semestinya make up tebal seinci atau gincu bibir merah menyala. Itu semua sampingan. Itu semua watak tambahan. Macam perisa dalam masakan. Ada perisa, tambah sedap. Tak ada pun, tak apa. Bagi aku.

Menjaga spiritual/rohani, makanan dan pemikiran. Bersihkan hati dari dengki, amarah dan iri-hati. Jadi orang yang pemaaf, pemurah, suka/mudah tersenyum dan positif. Makan makanan yang bersih, halal dan tidak menjejaskan kesihatan.

Insya Allah. Dari dalam yang bersih akan lahirkan kecantikan semulajadi. Tanpa make up seinci pun, kau dah nampak cantik. Kemudian, barulah berhias untuk tampak lebih cantik dan berseri.

2 comments:

pHu YinG 28 Julai 2008 9:01 PTG  

Waaa... Akak dah jadi duta kosmetik Safi ke?

;-p

Amy Z! 29 Julai 2008 1:39 PG  

PY : Hahaha. Akak bukan duta. Akak beauty consultant. Hahaha. :-p

Cerita Lama Amyz