Khamis, 5 Jun 2008

Naik Minyak, Baru Tahu!

Semua orang macam orang gila malam tadi isi minyak sebelum pukul 12 malam.. Buat susah orang lain dengan menyebabkan jalan raya sesak. Gila. Gila.

Aku boikot bawa kereta semalam. Kami keluar naik LRT. Best juga naik LRT. Tak payah sesak-sesak dalam kereta dan maki-maki kereta orang lain yang sibukkkk nak isi minyak tu.

Ok. RM2.70 seliter minyak menjadikan rakyat Malaysia gila. Hampir naik minyak. Kau tahukan, kalau lebih 40 orang maki kau, makbul maki tu, macam mana agaknya ya?

Ok. Dia suruh kita jimat. Ubah gaya hidup.

Why don't he start first?? :-p

7 comments:

cute-cat 5 Jun 2008 2:39 PTG  

ha'ah...
mulakan dengan menggunakan kenderaan sendiri, membayar duit petrol dan tol dari poket sendiri...

agak-agak, dia sanggup tak?

Anonymous 5 Jun 2008 2:48 PTG  

kamu nih..orang tulis politik, nak tulis politik.

Dia dah ubah gaya hidup lamaaa dah!

Dulu. kereta sendiri.

Minyak sendiri.

Bil elektrik sendiri.

semua sendiri lah.

sekarang; Semua aku belanja.
Aku! belanja!

.vvy|na. 5 Jun 2008 4:12 PTG  

malaysia dah tergadai.




noktah.

pHu YinG 5 Jun 2008 9:42 PTG  

Bukak sem ni bawak beskal. Okeh? Kite date kat balai cerap. Cantek? ;-P

nizamsani 6 Jun 2008 11:13 PG  

macam dalam gambar ni ke?hehe.

http://www.flickr.com/photos/eliwong/107237297/

newrin 6 Jun 2008 2:03 PTG  

haaa yelaa semalam ko boikot kereta naik lrt tak ramai orang..sebab skrg time cuti sekolah :P

apa kata nxt week ko naik lrt, try naik masa peak hour haaa aku rasa sure ko sumpah seranah semua org

haaaaaaaaa mmg marah!!! lepas ni kita naik basikal ala dafi n gita jer laaaa

Amy Z! 6 Jun 2008 2:22 PTG  

sya : potong elaun dia. haha.

uncle po : saya tak reti tulis politik. saya tulis pasal orang gila bila minyak naik je. haha.

awin : huhu.. sedihnya. jom pindah~

phuying : waaa.. naik basikal ke balai cerap.. habis 5kg berat hilang. hahaha.

neezie : gambar tu tak extreme sgt~ cuba ada baling2 botol ke, molokov koktail ke.. baru best~ haha.

newrin : malam pun ramai org beb. cuti sekolah tiap masa lrt penuh. series. sesak jugaklah~ haha.

tapi time peak hour, memang aku nyumpah2 naik lrt. bukan sesak lagi. dah tahap lemas dah~ hahaha.

Cerita Lama Amyz