Selasa, 4 Mac 2008

Entri Melankolik yang Kadang-Kadang Aku Ini

Februari dah berlalu. I guess time run so fast kan? Dah dua bulan aku di sini. Bandar JB ini, walaupun tertinggal banyak aspek dari KL yang kucintai itu, tetapi sedikit sebanyak beri aku berfikir secara waras.

Ajar aku satu-demi-satu erti hidup sebenar. Terutama hidup tanpa keluarga, tanpa masakan mak, tanpa gurauan ayah, tanpa cerita kakak adik, tanpa tawa Yana dan Tiya, tanpa kawan-kawan yang baik-baik. :-)

Tapi hadiahkan aku satu-dua kebahagiaan yang aku tak pernah rasa.

Kebahagian cuti panjang dan kebahagiaan tidak bekerja (tapi dapat gaji..).

Harhar.

11 comments:

The Miruxx 5 Mac 2008 1:02 PTG  

KL masih hebat seperti biasa beb.

Amy Z! 6 Mac 2008 1:29 PG  

tafteh : Aku rindu kedai-kedai kasut di gedung mewah milik KL. haha.

Tok Rimau 6 Mac 2008 8:25 PG  

Kuala Lumpur macam bangsat! Tapi, awek-aweknya cun.

Bila amoi bercelana jeans sejengkal dari pinggang dan tee nampak pusat bergayut tangan sebelah kiri di palang LRT, berdiri didepan aku yang sedang duduk.... aku serba salah mahu pandang ke mana.

Amy Z! 6 Mac 2008 9:09 PG  

TokR : Tok tunduk bawah. Tok kan lelaki gentlemen? ;-)

rudy bluehikari 6 Mac 2008 9:09 PG  

amyzz mai balik ngundi KL. kita ronda2 cuci mataaa..menjadi bujangan mmg seronnokkkk (pstt akak balik kb lamaaaa...ihiks).

Amy Z! 6 Mac 2008 9:11 PG  

rudy : hahaha. seronoknya jadi org bujang~ :-p blehhhh.. kita tgk duyung mau kaa??? haha.

A t i Q a h 6 Mac 2008 10:43 PG  

tak pa, kat sini ada mak jah, ada pak lah, ada pak ali. mereka setia masak untuk akak.huhu

Amy Z! 6 Mac 2008 4:16 PTG  

Atiqah : hehehe. tak setanding mak. :-)

.vvy|na. 6 Mac 2008 8:00 PTG  

uih. kita dah cop akak dulu kan :p hihihihi. nak cuci mata jugak. ehehe

sinaganaga 7 Mac 2008 12:24 PTG  

...tanpa AKU? Ha ha.

Ya, Kuala Lumpur sungguh hip! Orang yang TAK BERPELUANG untuk tinggal di KL mestilah kata, "Kuala Lumpur macam bangsat!!!!" Ha ha.

Amy Z! 10 Mac 2008 12:41 PTG  

Naga : Tanpa kau? Ya juga. Haha.

KL. Tempat dicinta dan dibenci dalam pada masa yang sama. :-)

Cerita Lama Amyz