Isnin, 25 Februari 2008

Makan-Makan

Sekarang. Aku sebenar-benarnya craving masakan rumah. Dah dua minggu makan tengahari dan malam aku huru-hara. Tak makan nasi dan waktu makan yang tak menentu. Lunch pukul 4, malam tak makan, tak pun makan roti saja. Skip lunch, dinner makan masakan barat (burger, fries, chicken grill etc).

Satu lagi sifat yang tak baik. Aku memang tidak berapa minat nak makan nasi di luar selain dari masakan rumah, tak kiralah mak, kakak, adik atau aku sendiri yang masak. Yang penting masakan rumah. Waktu kerja dulu pun, mana makan nasi sangat waktu tengahari. Sebab bila balik dari pejabat, aku pasti mencari nasi di rumah.

Lagi sebab lain, masakan kat luar tu (Kafe kolej aku la. Mana lagi). Hari-hari pun lauk sama. Tak kan aku mahu makan lauk sama tiap-tiap hari. Muak!

10 comments:

sinaganaga 25 Februari 2008 1:51 PTG  

Errr... kalau betul you nak makan makanan home cooiking - i boleh masakan untuk you. Nak tak?

HA HA.

Amy Z! 25 Februari 2008 2:08 PTG  

Naga : Owhhhh.. You're sooooo sweetttt...

cute-cat 26 Februari 2008 8:48 PG  

nyum nyum nyum... sedapnya makanan rumah... *lalalala*

Tok Rimau 26 Februari 2008 8:58 PG  

KITA boleh pergi Kolej Perdana. Di sana ada makanan Arab. Mahu?

Hi hi hi.

The Miruxx 26 Februari 2008 11:03 PG  

Pergilah beli dapur...

Amy Z! 26 Februari 2008 12:57 PTG  

sya : :-p jahat!!

TokR : Bila KITA nak pergi?

TafTeh : Dapur? Kalau bilik besar tak apalah. Ini setakat separuh dari bilik di rumah gue je~ huhu.

rasso 27 Februari 2008 11:44 PG  

dekat Taman U, ada warung maneh neng ... (dot dot tu bahasa jawa yang saya tak ingat)

situ pun macam masakan rumah....

al-maklumatlah... dah hampir 4 tahun plus 7 tahun di asrama... jarang banget makan masakan dapur rumah kecuali balik kampung... hahaha

Amy Z! 28 Februari 2008 11:26 PG  

Rasso : semalam try kedai pak ali kat tmn u. oke gak situ. murah pun murah gak. :-)

kalau kat rumah, makan nasi dengan keropok pun rasa sedap. :-)

newrin 28 Februari 2008 10:54 PTG  

alaaa tumpang la masak kat cafe kolej tu... mintak resipi dari mak kau haaa kan dh dapat makanan ala kat umah :P

tapi kena masak sendiri la, eh ko tahu masak ker??? :P

Amy Z! 29 Februari 2008 1:06 PG  

newrin : tumpang masak? duuhh!! dapur dorang pun tak selera aku tengok. seriesss....

masak reti.. tapi most of time kena tengok resipi.

hahaha.

Cerita Lama Amyz