Khamis, 10 Januari 2008

Maal Hijrah

"Kat sini, semua tempat-tempat hiburan seperti karaoke, wayang dan kelab malam akan ditutup dari pukul 7 malam sebelum 1 Muharram, sehingga esok hari." Jelas kawan aku yang membawa aku pusing-pusing bandar J hari sebelum Maal Hijrah.

OoOo.. Insafnya aku. KL yang tidak pernah menutup mana-mana pintu hiburan pada malam apa pun (awal Ramadhan ka.. Aidil Adha, Aidil Fitri, apa saja sambutan keagamaan pun).

Dan aku teringat, pastinya ayah dah kumpulkan adik-beradik aku di ruang tamu untuk solat berjemaah dan membaca doa akhir dan awal tahun bersama.

Its something I've missed!!

Salam Maal Hijrah.

8 comments:

{ nettbiru } 11 Januari 2008 2:38 PTG  

hahahh.... baru kamu tahu betapa islamiknya negeri J tu? ehhehe...
well, walaupun kami rok, tapi kami tetap islam sejati... bluehhh

rasso 11 Januari 2008 8:52 PTG  

Salam Maal hijrah.... alalala~

spyz 12 Januari 2008 1:23 PTG  

kali ni aku setuju dgn nett.. sekali ni jelah..

tujuan ko ke johor ialah utk menjadikan ko lebih insaf mcm kami2 rakyat johor ni..

he he he...

Amy Z! 14 Januari 2008 10:32 PG  

Nett : Ya. Ya. I akan lebih insaf selepas ini. Huhuhu.

Rasso : Salam Maal Hijrah

Spyz : Sudahla.. Org johor islamik kunun. sampai KL jadi setan wat pe? Hahaha. :-p Bluueehh

CIda 14 Januari 2008 11:10 PG  

hahaha.. aku mcm nak sokong amyz tapi kang net majuk tanak bawak aku jln2 kat jusco. So aku tarik balik sokongan aku. Haha

Amy Z! 14 Januari 2008 11:14 PG  

cida : hahaha. takpe. jauh di sudut hati mu, aku tahu ko sokong aku. Hahahahaah.

Tok Rimau 14 Januari 2008 1:04 PTG  

Naive. Kawan kau tu naive. Engkau salah orang minta tunjuk jalan. ha ha ha.

dugongsenyum 14 Januari 2008 1:47 PTG  

Buwahahahahahah
entri kau lawak.

Cerita Lama Amyz