Khamis, 21 Jun 2007

Before I go.

Just give me one last kiss.

Farewell. For now. Till time cure my heartache.

Done said.

Rabu, 20 Jun 2007

Anak Ikan

Definasi; teman lelaki yang muda 2-3 tahun dari usia wanita.

Bila pilihan yang wanita ada hanyalah:
Lelaki-lelaki 2-3 tahun tua dari usianya tetapi sudah berkahwin.

Lelaki-lelaki yang seusia tetapi kewangan yang tidak stabil dan kareer belum tetap duduk.

Lelaki-lelaki muda tetapi boleh bagi komitmen.


Percayalah. Wanita akan senang berdamping dengan lelaki-lelaki muda. Untuk mengisi kekosongan jawatan "teman-lelaki". Sekadar fill in the blank. Unless, lelaki-lelaki muda itu sanggup menjadi partner sehidup semati. Apa salahnya?

Hmm. Best juga bersuami/berteman-lelaki yang muda dari kita. Bolehlah kita sentiasa nampak muda. :-)

Sabtu, 16 Jun 2007

WEBLOG DAY

Sambutan Weblog Day 2007 anjuran Geng Jurnal akan diadakan pada 16 Jun 2007 ini.

Ada tresure hunt, permainan, dan paling penting, ada makan-makan. Berkonsepkan potluck dan santai. Ayuh kita sertai beramai-ramai.




Laporan untuk Team Pink Platun di sini.

Jumaat, 15 Jun 2007

10 Lelaki Aku

Mula-mula nak betulkan tanggapan pertama anda bila membaca tajuk di atas. Sekali-kali TIDAK aku boleh melayan sehingga 10 orang lelaki. Tetapi 10 lelaki seperti senarai di bawah adalah lelaki-lelaki yang aku suka, love to be with. But it's impossible.

Mereka samada nampak seksi, kacak, macho, nakal - hanya di mata aku saja. Kalau kamu rasa senarai di bawah tidak menepati ciri-ciri lelaki idaman kamu, buat senarai sendiri yach! Untuk perempuan sahaja. Err.. tak tahulah kalau-kalau ada lelaki di luar sana mahu buat senarai lelaki idaman dia. Opps..!


10. Gerald - My Chemical Romance.
Aku suka dia dalam clip I Dont Love You & clip lagu Helena (So Long and Goodnite). Dengan rambut hitam dan dia nampak sangat comel dengan wajah "sad look" dalam lagu tu. Di bait, "I dont love you, like I love you," kamera close up muka dia penuh di tv 41" rumah aku buat, aku rasa dekatnya dia dengan aku, tapi aku tak boleh nak pegang~ (keji ye dak?)


9. Rob Thomas - Matchbox 20
Suara dia yang husky buat aku meminati Matchbox 20. Tiba-tiba aku nampak video clip dia bersama Santana. Aku rasa dia seksi!


8. Pharrell William
Senyumnya sangat manis. Binaan badannya tidak kurus dan tidak nampak terlalu sasa seperti R Kelly, Ja Rule ataupun Usher. Just nice. Biarpun dia nampak lebih kecil dari mana-mana penyanyi Nigga yang lain. Tapi dia nampak lebih soft dan sweet dan lebih handsome dari mereka semua.


7.John Cusack
Kadang aku suka lelaki yang gabra-gabra macam dia. Nampak sweet. Macam dia berlakon dalam Con Air, High Fidelity, Serendipity dan American's Sweetheart.


6. Fahrin Ahmad.
Aku tertawan dengan dia hanya kerana mata dia. Err. badan yang sasa dan senyum manisnya itu adalah bonus. Aku percaya janggutnya juga hanya kosmetik.


5. Ewan McGregor.
Lakonan Ewan McGregor dalam Down With Love bersama Renee Zellwegger, buat aku terpaku dengan kekacakannya. Walaupun wajahnya dalam kategori cute, tapi dalam Star Wars memangkah tanggapan yang dia tak boleh nampak macho. Ya. Ewan sangat macho dalam Star Wars. Dia juga beraksi lasak dalam The Island. Sangat versatail dan itulah seksi!


4. Jude Law
Dia sweet. Sangat sweet. Dia pula selalu ada di desk aku. Maksud aku, aku letak dia sebagai wallpaper desktop pc ku, ok!


3. Jullian McMahon
Demon dalam Charmed yang buat Phoebe jatuh cinta sudah aku memaaafkan kejahatan dia. Egonya dalam Fantastic Four pun aku maafkan. Dia suka flirting dalam Nip/Tuck juga aku maafkan. Kerana matanya, senyumnya mencairkan hati aku dan maafkan walaupun seribu kesalahan yang dia lakukan.


2. Johnny Depp
Perlukah aku terangkan lebih lanjut betapa hotnya Johnny Depp ni??

Savvy?

1. Tempat pertama aku biarkan kosong. Dan biarkan kalian tertanya-tanya dan membuat andaian sendiri siapa lelaki yang menduduki tangga pertama 10 lelaki aku. Biar apa pun andaian kalian. Aku mahu beritahu, andaian dan tekaan kalian semua tu tak benar dan tak betul. Haha

Selasa, 12 Jun 2007

I'm Annoyed!

Aku benci betul dapat email dari kawan-kawan yang mana di akhirnya tertulis seperti ini :

1. Dah! Pergi buat kerja. Asyik baca email je.

2. Monyet itu sedang baca email ini.

3. Company Lu bayar Lu buat kerja. Bukan baca email!

Etc. Etc. Versi lain-lain tapi maksudnya sama : Baca email adalah membuang masa dan menampakkan aku atau kau tak buat kerja.

Yes, I'm annoyed. Sangat! Siapa suruh kau bagi email seperti itu yang mana menampakkan kau juga kerjanya baca email dan terlebih rajin mem-forward-kan kepada kawan-kawan kau yang lain. Mana lebih teruk? Jadi aku yang baca saja email itu, atau jadi seperti kau, baca dan forward email tersebut? Siapa yang lebih tak buat kerja di sini?

Dah kau bagi email. Takkan aku nak biarkan bersarang dalam inbox saja kan? Aku baca dan delete. Aku ada kerja lain nak buat. Bukan macam kau, rajin sangat baca email dan emailkan pula pada orang lain. :-p

Isnin, 4 Jun 2007

3Some

SATU.
Malam MASKARA berjaya. Alhamdulillah. Aku membaca Gadisku, nukilan Nureffa dari naskah Pink Platun. Aku pembaca naskah yang pertama. Sangat gementar. Naik pentas buat kali kedua setelah dipujuk-rayu oleh PanahArjuna untuk berduet membaca novelnya 40 Lukisan Hati. Masih gementar waktu itu.

Aku telah update cerita MASKARA di Pink Platun di sini berserta gambar.

Detail di blog Mat Jan. Ini linknya.


DUA.
Kenduri kahwin di Klang. Nasib tak sesat jauh sangat, sehingga ke Pelabuhan Klang misalnya. Alhamdulillah, selamat sampai dan makan dengan best sebelum Nida di-ngorat oleh seorang tetamu (saudara pengantin) yang datang. Mengorat, tapi tak minta no telefon? Apakah motif? Hahaha.

Kenduri Kemat sempat aku hadir. Dari Klang ke Sg Plong, perjalanan memakan masa sejam sahaja. Ikut highway Guthrie - di mana di tol pertama highway itu, Nida kematian enjin kereta, waktu niat jahat aku mahukan nombor telefon tol-gate-guy yang cute itu.

Dapat ambil gambar Kemat & wife yang comel serta dapat jumpa Neezie. Oh, handsome juga orangnya. Hihi.


TIGA.
Ini kali entah ke-berapa, kereta diekori oleh lelaki-lelaki yang melucukan (menakutkan). Kali ini, kereta Nida. Di Jalan Ipoh, kereta kami diekori oleh Waja sehingga ke Sentul - rumah Nida. Semata-mata lelaki-lelaki itu mahukan nombor telefon. Gila! Baik aku dan Nida, tidak berikan nombor telefon sewenangnya.

Kerja gila, aku sifatkan lelaki-lelaki seperti ini. Begitupun aku kagum keberanian mereka mengekori sehingga mana-mana untuk dapatkan nombor telefon. Tak takut di-reject barangkali. Atau sekadar mahu menguji akal si gadis sama ada mahu memberi nombor telefon sewenangnya atau sebaliknya.

Atau lelaki seperti ini mahu sekadar mencuba nasib. Mahu mengorat bukan dengan cara yang klise seperti bertanya, jam berapa sekarang. Lelaki berani seperti ini, kadang-kala aku takut juga. Jika diekori, aku selalunya cari jalan membelok dan dia terlepas untuk mengikut. Tambah jika drive seorang diri. Bahaya beb! Uh, ngeri~

Cerita Lama Amyz