Isnin, 24 Disember 2007

Ra_ja_La_wak

Aku telah mencemarkan kesucian blog aku dengan menulis perkara yang hina ini. Ohh! Tidak!! Inilah sehina-hina perkara pernah aku tulis.

Cuma aku dah tak sanggup lagi mahu menerima kenyataan bahawasanya manusia-manusia bebal di luar sana sanggup memperbodohkan diri demi mengutip wang mudah dengan menyertai Ra_ja_La_wak.

Aku rasa nak menangis-nangis melihat mereka diujibakat untuk menyertai rancangan realiti Ra_ja_La_wak yang aku rasa tak lawak pun. Lawak apa yang mereka cuba hiburkan penonton ini? Lawak bodoh? Lawak basi? Lawak tiru? Ya ampunn..!! Dengan kostumlah. Dengan make-uplah. Tolonglah! Kalian memperbodohkan diri untuk ditertawakan oleh orang lain. Bukan buat membuat orang lain tertawa.

Untuk menjadi pelawak yang bagus, kalian perlu tahu untuk menjadi stand-up comedian yang bagus. Untuk menjadi Stand-Up Comedian yang bagus, kalian belajar dengan Jit Murad, Harith Iskandar atau Afdlin Shauki. Tidak pun tontonlah bagaimana Pablo Francisco menggeletek hati penonton. Tanpa memakai kostum yang memperbodohkan rupa kamu yang sedia hodoh itu pun!

Hiiiii.. Sengal!!

2 comments:

nizamsani 26 Disember 2007 1:56 PTG  

mmm..rumah aku tak ada astro.

Amy Z! 29 Disember 2007 12:19 PG  

neezie : kalau ada, jgn tengok raja-lawak oke? :D

Cerita Lama Amyz