Selasa, 9 Oktober 2007

Salahkah Aku

Ada orang buat salah, tetapi susah sangat nak mengaku salah. Lepas itu, boleh pula salahkan orang lain. Ha. Bunyi macam terkena pada batang hidung sendiri kan?

Aku memang selalu buat salah. Tetapi selalunya, aku akan mengaku salah. DAN meminta maaf.

Itulah. Bila ungkapan maaf terlalu mahal harganya. Hati terluka, siapa boleh ubatkan? {sambil nyanyi lagu Sorry Seem To Be The Hardest Word}

...

Dah! Banyak sangat entri melankolik aku. Aku manusia biasa. Aku tak boleh nak sembunyi bila aku rasa gembira, romantik, marah atau sedih. Nanti orang bilang aku hipokrit.

Dekat-dekat nak raya ni, rasa sedih dalam hati ini timbul bukan sedikit. Insaf. Kesal. Bersalah. Dan 1001 perasaan yang bercampur baur. Tidak terkecuali gembira - sebab raya - mestilah nak gembira, kan?

Kata orang, jangan fikir sangat rasa sedih tu. Tak elok untuk kesihatan. Tetapi, simpan dalam hati semua rasa itu, elok untuk kesihatan ke?

Orang mahu lihat aku gembira. Tetapi tak mahu tahu bila aku sedih. Susahlah aku nak hidup macam tu. Aku hanya manusia biasa. Aku tak boleh jadi sempurna macam tu. Senyum sepanjang masa.

Tetapi tidaklah aku mahu berdukacita sepanjang masa pun. Tidaklah aku menangis setiap saat pun.

Cuma aku hanya manusia biasa. Rasa sedih, sukar untuk aku elakkan, untuk aku sembunyikan. Pula tu aku ini manusia pemendam. Aku sukar sekali nak beritahu, sebab musabab kesedihan aku. Yet, aku ini perempuan. Tanpa sebab kukuh pun, aku boleh bersedih.

Tengok iklan raya petronas pun nak menangis~ Huhu.

Dah. Jangan fikir bukan-bukan. Buat saja jenaka untuk aku tertawa. Peluk aku untuk damaikan jiwa. Senyum untuk aku rasa bahagia.

Sedih akan hilang dengan sendirinya.

Aku sayang kamu semua. Muah!

4 comments:

p.e.e.p.a 10 Oktober 2007 10:02 PG  

*senyum*
moga gembira di ambang lebaran ni =)

Amy Z! 10 Oktober 2007 2:58 PTG  

peepa : terima kasih. :-) sudah tentu gembira di hari lebaran. sedih pada ramadhan yang ditinggalkan.

.vvy|na. 10 Oktober 2007 10:09 PTG  

saya sayang kamu juga!


:*

Amy Z! 11 Oktober 2007 7:56 PG  

awin : i love u two, three, four... 100x. :-*

Cerita Lama Amyz