Selasa, 11 September 2007

Baca Personaliti II

Lazu, Tifani Teh, 13May dan Tuan Tanah. Anda secara sukarelanya mahu menjadi tikus makmal aku. Terima kasih. Maaf, tiada saguhati yang akan anda terima melainkan ilmu secara percuma. Ok kan? ;-) Err.. Effa, kau mahu uji juga tak?

Ujian pertama.
Pilih bahagian A(Slow+Work), B(Slow+People), C(Fast+Work) atau D(Fast+People) dengan berpandukan soalan ini: Bagaimana anda melakukan kerja anda, Slow atau Fast? Atau adakah anda pentingkan kerja (Work) atau orang lain(People-oriented)?

Respond di kotak komen dan aku berikan jawapan personaliti anda selepas itu.



Kebaikan ujian ini adalah untuk mengetahui potensi anda dan kerjaya mana yang sesuai dengan personaliti anda.

Ujian kedua.
Err. Aku rasa tak sesuai nak jalankan ujian ini kerana err.. tak sesuai. Sebenarnya aku tak mahu membaca potensi kehebatan kalian di ranjang. Hahaha.

Oh ye. Kalau pembaca lain mahu cuba pun, tak salah. Aku tak pilih kasih. Sila respond di kotak komen.

Aku akan berikan keputusan personaliti kepunyaan aku di entri lain pula.

16 comments:

13may 11 September 2007 1:11 PTG  

nak tanda camna weiii???

tak paham laa...

Amy Z! 11 September 2007 1:18 PTG  

Pilih saja anda di kotak apa, A: Slow + Work, B: Slow + People, C: Fast + Work atau D: Fast + People. Takyah tanda2 wehhh.. :-p

13may 11 September 2007 2:18 PTG  

dapat hadiah apa wei???

Amy Z! 11 September 2007 2:33 PTG  

13May : kan dah kata. mana ada hadiah. :-p apa pilihan ko ni? kata nak soh aku teka personaliti??

13may 11 September 2007 3:12 PTG  

ceh! kedekut betoi....

hahha hahha....

ok la...kalau aku pilih 'C'..jadi apa???

lazu 11 September 2007 4:42 PTG  

setelah menaakul dan bertapa beberapa lama, aku pilih B.

kau buat aku curious nak tau ujian kedua! haha.

Amy Z! 11 September 2007 5:05 PTG  

13may + Lazu : tunggu semua tikus-tikus makmal respond dulu yach, baru beri keputusan.

Lazu : Ujian ke2 tu nanti aku email2. Hahaha.

13may 11 September 2007 6:08 PTG  

errr...tukaq tukaq...aku pilih A la....

The Miruxx 12 September 2007 1:45 PTG  

Wa C type...

Amy Z! 12 September 2007 2:10 PTG  

13May : A : Slow+Work. The Thinker - someone who considers important subjects or produces new ideas. [RIGHT]
Seorang pemikir. Mengikut jadual. Mementingkan kesempurnaan. Organized. Mementingkan detail. Memikirkan semua risiko dan aspek sebelum melakukan kerja. Pembersih dan kemas.

Lazu : B : Slow+People. The Watcher -a person who is interested in and enjoys watching a particular thing. [RELATIONSHIP]
Seorang yang suka mengelak konflik. Sensitif. Pendengar yang baik. Competent. Pendamai. Mencari jalan yang baik dan mudah.

TafTeh : C : Fast+Work. The Doer - someone who gets actively involved in something, rather than just thinking or talking about it. [RESULT]
Goal-Oriented. Praktikal. Bergerak pantas. Sees the big picture. Mementingkan kuantiti. Berfikir pantas.

Result aku pula D : Fast+People. The Talker. [RECOGNITION]
Sukarelawan. Memberi inspirasi. Flashy. Energetic. Kreatif. Peramah.

tuan tanah 13 September 2007 2:52 PG  

Alah... tak tau nak pilih mana. Kadang2 slow masa kerja, kadang-kadang fast.

Tapi rasanya slow-people kot.

Amy Z! 13 September 2007 7:34 PG  

TT : Ehehe. Slow+People. B, The Watcher. Sama cam Lazu. ;-)

The Miruxx 13 September 2007 1:27 PTG  

Ho ho ho... betul-betul, dan wa juga sebenarnya bercakap laju...

Amy Z! 13 September 2007 2:39 PTG  

tifaniteh : Haaa... pandai tak wa baca personaliti lu. Hahaha.

lazu 13 September 2007 7:09 PTG  

oh..patutlah aku suka menonton awek yang lalu-lalang dkt uni aku. haha...

Amy Z! 14 September 2007 7:42 PG  

Lazu : Hahaha. :-p

Cerita Lama Amyz