Isnin, 13 Ogos 2007

Materialistik

Heyy! Bila aku sebut materialistik. Aku bukan melabel wanita sahaja. Lelaki masa kini pun materialistik. Mereka memikat wanita yang bergaji besar, kereta besar. Pendek kata semuanya yang besar-besar. Sebab dunia berubah.

Dunia waktu ini semua kena guna duit. Tak ada duit, tak boleh hidup. Siapa yang mahu berkawan dengan kita jika kita hanya punya kejujuran dan keikhlasan? *Ada? Ada? Kamu di luar sana, sila tunjukkan dirimu.*

Ini realiti. Mahu tak mahu, kita kena ikut arus perdana. Duit adalah segala-galanya. Perlu kita puja, kejar dan cari! Itu kenyataannya.

Setakat gaji bawah RM2 ribu, lepas bayar semua hutang-piutang PTPTN, kereta, rumah sewa dan kad kredit. Yang tinggal, serdak-serdak sehingga hujung bulan. Nak belanja teman-wanita/lelaki pun fikir beratus-ratus kali.

Jadi aku pun tergolong dalam manusia-manusia yang mengejar wang dan harta. Bagi aku, harta benda dunia ini, selagi bernyawa, kita perlu mencarinya. {Aku mahu masukkan unsur-unsur moral dalam blog aku; aku mahu tulis sekali di sini} Namun tidak lupa untuk beramal-ibadat. Bak Sabda Rasulullah; Bekerjalah seolah-olah kamu hidup seratus tahun lagi, beramallah seolah-olah kamu mati keesokkan harinya.

Oleh itu, aku mahu memikat lelaki berusia antara 30-35 tahun, bujang, punya banglo mewah di PD, kondominum mewah di Ampang, berkereta BMW dan punya peratus saham terbesar di syarikat-syarikat multi-nasional Malaysia~

Materialistik!

4 comments:

madulebah 14 Ogos 2007 10:10 PG  

argh apa kelas Ampang. Cari la yang ada aset di sekitar Damansara, Hartamas atau Mont Kiara.. Baru lah dikatakan elit.

Amy Z! 14 Ogos 2007 10:14 PG  

Ampang kelas ok!! Dekat ngan KLCC tu~ PNB Darby tu. Kelasssss. Gi KLCC jalan kaki taww!

madulebah 14 Ogos 2007 10:18 PG  

AMYZ :
One Utama, Ikea, Mutiara Damansara, The Curve, Royale Bintang Damansara, Cineleasure, Harvey Norman dan service-service apartment di Damansara Perdana itteww

Kamu mahu aku senaraikan lagi tempat kelllaasss di sekitar Damansara??

Amy Z! 14 Ogos 2007 10:23 PG  

Madulebah : Heyyyyyyyy......

Hahaha. Aku tahulah kau baru saja balik dari berjalan-jalan di IKEA~ :-p

Cerita Lama Amyz