Selasa, 14 Ogos 2007

Cari & Berita

Kalau mereka mahu cari aku. Mereka boleh google saja. Tak susah mencari aku. Jika kau benar-benar mahu mencari. Tapi, tak mengapa jika tak punya URL baruku. Bila rindu, sebut-sebutlah namaku selalu. Hihi.

OK. Berhenti bercakap tentang aku. Aku mahu bercerita tentang isu semasa supaya menjadikan aku selalu berada "in-trend".

Jika kalian menonton berita semalam. Kalian dapat lihat berita ini. Aku mengaku aku tak menonton berita semalam, kerana berada di luar rumah. Aku cuma dapat tahu berita ini dari kawan aku yang selalu baca suratkhabar dan menonton berita tadi. Ya. Tadi.

Eh, ada iklan kuruskan badan secara selamat 10kg dalam 30 hari di bawah halaman berita yang aku link-kan itu. Menarik juga iklan tu.

Tapi aku tak mahu sentuh berita itu dengan mengatakan betapa pilunya hati aku melihat mangsa-mangsa yang terkorban. Aku batukan hati aku. Sebab, jika aku menangis atau berteriak atau marah-marahkan syarikat bas ekspres tu, tak guna lagi semua itu. Segalanya telah berlaku.

Hari-hari pun di jalan raya ada kemalangan apa. Tercium belakang kereta orang pun boleh buat sesak berjam-jam. Percayalah dalam lima hari bekerja, aku akan terserempak dengan tiga kali kemalangan.

Yang terlibat dalam kemalangan itu satu hal. Kalau terlanggar di tengah jalan, di tengah jalan itulah mereka bertengkar atau diskusi cari penyelesaian. Bukan tak boleh ke tepi dahulu. Penontonnya pula perlahankan kereta dan suka nak perhati. Mungkin nak ambil nombor bertuah (Bertuah apa kalau dah kemalangan? Sial adalah). Tapi itulah Kuala Lumpur. Orang Malaysia. Kurang kesedaran sivik. Bodoh!

Bosan!

5 comments:

ron97 14 Ogos 2007 1:09 PTG  

13 saman
2 waran
2 bini.

drebar bas pun boleh pasang 2 bini?
tercabar kerani gomen gini

Amy Z! 14 Ogos 2007 1:33 PTG  

ron97 : Hahaha! gaji dah naik kan?? hahaha. :-p Heyy, jangan bilang aku hasut kau ya!

13may 14 Ogos 2007 4:36 PTG  

1322...hmmmm

neeziee 14 Ogos 2007 6:48 PTG  

drebar bas gomen pun claim ot seribu++ sebulan wo..tiap2 bulan plak tu(kat tempat aku la)

Amy Z! 15 Ogos 2007 7:46 PG  

13May : Haha. :-p

Neezie : Woow. No wonderlah boleh kahwin 2-3. Ciss!

Cerita Lama Amyz