Selasa, 22 Mei 2007

Lelaki Oh Lelaki

Hihihihi.. Tawa aku yang terdengar sehingga partition sebelah-sebelah sana, buat mereka menjerit, "Oiii! Gila ke gelak sorang-sorang.."

Makin kuat tawa aku. Dari Hihihi, bertukar kepada Hahaha. Kalau gelak macam ni, kawan aku cakap - cancel bakal mak mertua nak buat menantu. Tak apa, depan bakal mak mertua, kita gelak la slow-slow dengan tangan menekup mulut. Hikhikhik. Hipokrit kan?

Ah, persetankan gelak aku macam mana. Tapi topik utama yang buat aku tergelak ialah...

LELAKI MELAYU BERMASALAH

Aku suka part ini :


Jika perempuan boleh dilatih sejak kecil untuk menguruskan rumah tangga, kenapa tidak lelaki juga dilatih bertanggungjawab? Kerap kali kita mendengar golongan tua meleteri gadis-gadis muda,"Kalau tidak tahu masak macam mana nak kahwin?" Kenapa tidak katakan perkara yang sama kepada anak-anak lelaki? Kenapa tidak ada yang berkata, "Kalau perangai macam sampah, macam mana hendak kahwin?


Wooo! Aku kagum dengan keberanian wanita ini. Aku mahu bangun dan tepuk tangan kepadanya. Hahaha. Bacalah hari ini. Sebelum terlambat. Perempuan, mari tepuk tangan. Lelaki, belajarlah!

0 comments:

Cerita Lama Amyz