Selasa, 15 Mei 2007

Bila Bershopping Seorang

Usai perjumpaan Pink Platun dan menghantar 'anak dara orang' balik ke rumah. Aku ke Jusco seorang diri. Terapi emosi~ (Whooa..) Aku jeling jam sekilas. Aku punya masa 2 jam untuk menenangkan emosi aku. Sebelum Jusco tutup.

Ada pro & Contra nya bila bershopping seorang diri ini. Tapi, contra tak pernah menghalang aku bershopping seorang diri.

Pro 1 - Aku boleh berlama-lama di satu-satu seksyen - seksyen lingerie misalnya, tanpa ada muka-muka boring menunggu.

Pro 2 - Aku boleh try pakaian dan kasut - sebanyak mana yang aku mahu.

Pro 3 - Aku tidak perlu jalan cepat-cepat atau melangkah pantas-pantas.

Pro 4 - Aku dapat kawal perbelanjaan. Ya. Pengaruh kawan/teman amat besar pada aku. Jika aku tanya pendapat mereka, mereka akan kata, OK. Cantik. Belilah. Kesudahannya, kau faham sendiri.

Pro 5 - Aku menjalani terapi emosi yang mudah tanpa gangguan.

Contranya pula.

Con 1 - Tiada teman untuk makan-minum selepas bershopping. Aku tidak suka makan & minum seorang diri.

Con 2 - Tiada teman untuk bertanya pendapat. Cantik atau tidak, padan atau tidak, baju ini, kasut itu, rantai, gelang, even selipar~ Ahaks!

Con 3 - Ternampak couple bershopping. Teman lelaki dia setia saja di sininya. Damn! Jealous ok!

Con 4 - Ternampak couple lain bermesra-mesraan time makan, naik eskelator, sorong troli, cuba kasut, cuba baju, padankan beg tangan. Siap gesel-gesel kaki, tangan, pipi, hidung. Aku cemburu campur geli campur meluat campur untold feeling and emotion.

Aku pasti teman-teman aku telah menarik nafas lega kerana tidak perlu mengikut aku bershopping.

Hari itu, nasib baik kad kredit aku rosak. Aku pulang dengan kasut tinggi 2 inci dengan style belit-belit kaki, 5 minit sebelum Jusco tutup

0 comments:

Cerita Lama Amyz