Rabu, 4 April 2007

Membakar Kalori

Kebelakangan ini, rajin aku bersenam-senam. Dah timbul minat baru. Selain dari aerobik dan poco-poco. Aku ter'addict' untuk berenang pula. Jogging pun satu aktiviti yang beberapa kali aku postpone. Duh!

Yeah! Aku bertekad untuk bersenam-senam seminggu 3x. Aerobik, Renang & Jogging. Jika dikira-kira, aktiviti itu membakar 174 + 180 + 160 kalori setiap 30 minit. Selalunya aku ambil masa 45 untuk setiap aktiviti. Banyak juga kalori dibakar. Lepas ni kalau body tak macam Shakira, tak tahulah!

Ni adalah jumlah kalori yang dibakar mengikut aktiviti dengan durasi 30 minit. Ada orang email kat aku.

Jogging = 180 calories.
Aerobic = 174 calories.
Stair climbing = 163 calories.
Swimming = 160 calories.
Tennis = 146 calories.
Cycling = 118 calories.
Sex = 114 calories.
At the gym = 101 calories.
Walking = 90 calories.
Dance = 91 calories.


Wooo. Sungguh mudah membakar 114 kalori dalam 30 minit dengan aktiviti yang sangat mudah dan err.. enjoy! Ciss! Untung betul sesiapa yang dah kahwin. Tapi, tapi, kenapa bila dah kahwin, ramai orang makin chubby? Tak cukup 'bersenam' eh? Agagaga..

Hiburan Hari Ini

0 comments:

Cerita Lama Amyz