Rabu, 27 September 2006

Dugaan Ku.

Betullah bulan puasa ni selalu banyak dugaan dan ujian. Nak uji sabar dan juga iman. Kalau ikut hati, manusia pun bertukar jadi syaitan. Walaupun syaitan dah kena ikat dalam bulan Ramadhan.

Aku nak buat transfer duit melalui bank atas talian Maybank dan CIMB. Tapi kedua-duanya mengambil masa lebih dari 15 minit untuk satu transaksi. Sedang aku mahu melunaskan lebih kurang 3 transaksi untuk hari ini. Sebelum duit aku hilang ke mana-mana nanti (Ehehe..). Esok sajalah aku sambung lagi 2 transaksi.

Sejak semalam aku dijangkiti virus batuk dan selsema. Ianya membuatkan aku rasa kepala aku sangat besar dan berat untuk dibawa. Rasa terhoyong-hayang bila nak berjalan macam orang gila. Perit tekak dan hidung tersumbat buat aku tak selesa.

Bulan ramadhan ni, bawak-bawak bersabar sajalah.

Selasa, 26 September 2006

Bank Online Pun Tak Keluarkan Duit

Dalam banyak hal, aku lebih suka mengggunakan transaksi online macam maybank2u dan cimbclick untuk transfer duit bayar duit kereta dan kredit kad. Lagipun orang IT kena gunakan teknologi dengan sepenuh-penuhnya. Jimat petrol dan masa. Walaupun kadang-kadang menyampah juga bila servis down - time emergency pulak tu! Sabar jelah. Terpaksa juga cari ATM terdekat untuk perpindahan duit/pembayaran bil. :-)

Semalam orang gomen dapat gaji. Oleh sebab kat sini majoriti orang gomen, kesesakan luar biasa selalu berlaku di depan bank, atm dan pasaraya waktu-waktu seperti hari ini. Semua mahu keluarkan duit dan menghabiskan duit juga.

Semalam juga kawan aku meminta aku meneman dia keluar. Mencari ATM di pasaraya. Uish.. Luar biasa panjang barisan beratur di depat ATM yang ada. Keluar dari pasaraya, mencari ATM di petrol kiosk, pun begitu juga keadaannya. Aku rasa penambahan ATM adalah perlu kerana kesesakan di waktu dapat gaji seperti ini. Aku pun tak sanggup nak berbaris panjang macam tu + aku pun bukan seorang yang bersabar. :-)

Kawan aku yang tidak dapat mengeluarkan duit dan tak sanggup nak berbaris pun berkata "Kenapalah tak boleh nak keluarkan duit kat Maybank2U?"

Khamis, 21 September 2006

BBBZZZZZ

Working isnt fun unless u enjoy every moment of it. With lots of funny colleauge and work together, I think I having fun working here. :-)

Put all the stresses beside/behind. If u take it seriously in every liltle thing, u just put another burden in ur shoulder. Which is not good for ur health - mentally and physically.

Just enjoy in every thing u do. I'm sure u gonna have fun!

Sabtu, 9 September 2006

Malam Siapa?

Dulu Siti.. Sekarang Mawi..

Malam ini malam Mawi. Kalau anugerah yang pakai undi-undi ni dia je yang dapat. Dia kan raja sms. :-p

Calon lain boleh balik kalau ada anugerah undi-undi ni.

Heh. Aku senyum sinis je. :-p

Khamis, 7 September 2006

Hilang Segala Emosi

Saya masih tiada mood update kecuali mood untuk tukar layout. Asyik tukar layout aje kan? Entah versi keberapa pun saya tak keep track. Biar saja la ye? Versi ke berapa pun. Tak ganggu hidup orang lain kan?

Saya tidak tahu berapa lama weblog ini tidak akan berupdate, sebab saya akan hilang dari KL untuk seketika.

Tapi, untuk tidak mengecewakan anda yang mengunjungi weblog saya ini, saya hadiahkan satu lagu ikhlas dari hati saya. Ngeh ngeh ngeh.

Di bawah cinta satu benua..
Ku berlari mengejar satu cinta..

Erk.. Tak nak lagu ni? Best woo lagu ni~ Kawan saya pasang hari-hari tu. Habis, nak lagu ape? Oklah. Saya tinggalkan lagu ini. Lagu yang saya pasang hari-hari dan menjadi ringtone handphone saya~ Enjoy!!! I'll be back. ;-)

<

Cerita Lama Amyz