Selasa, 26 Disember 2006

Cuti Yang Tidak Bercuti

Cuti dari Rabu sampai Jumaat. Including Sabtu Ahad Isnin. 6 hari cuti. Peh! Lama betul. Actually, Mak ngan ayah pergi honeymoon kat Langkawi. :-p Kenala cuti jadi babysitter Atiya. Since adik aku stay kat rumah mak. Adik ipar aku pula kena kerja. Jadi babysitter Yana sekali.

Tapi jaga budak Tiya & Yana ni senang sikit. Lepas bangun tidur, biar diorang tengok tv - Barney la, Bob The Builder la, Pingu la (aku suka Pingu ni. Comel gile!), SpoungeBob Square Pants la. Masa tu, aku basuh kain, kemas rumah, vacum, sidai kain macam-macam lagi la.

Sambil tu bagi dorang breakfast. Lepas siap mengemas, mandikan budak. Kemain suka main air. Sabar je la. Pakaikan baju. Atiya dah pandai pilih baju sendiri. Sambil mulut dia becok je bercerita. Comelnya la hai~

Dah siap pakai baju, biarkan tv kat channel 60, 61, 62 @ 63 - diorang aku biarkan main dengan sebakul toys yang ada kat rumah. Botol susu standby atas meja tepi. Kalau haus, pandai dia cari nanti.

Memula main sama, lepas tu gaduh berebut barang mainan. Itu sebab semua mainan kena beli 2 - kalau tak berebut. Menangis. Bagi susu. Suruh tengok tv. Tak sampai 5 minit dah baik balik. Sambung main sama balik. Hai.. geleng kepala aku dibuatnya. Sabar aje la~

Lepas makan tengahari. Tukarkan lampin, mandikan sikit, pakai baju singlet, buatkan susu. Kemudian tidurkan. Masa tidur tu la aku boleh masak. Kalau tak, dorang pun sama nak tolong masak sekali.

Dah lepas bangun tidur tu, Atiya nak tengok Bawang Merah Bawang Putih. Adeh~

Biar diorang main sampai petang. Budak-budak - kerjanya main saja. :-) Sampai mak ayah diorang balik. Baru aku lega sikit. :-)

Baru 3 hari jadi babysitter - ingat senang jadi mak budak? Ahaha. Takpe. Belajar-belajar dulu~ Ihiks!!

0 comments:

Cerita Lama Amyz