Selasa, 5 Disember 2006

Cinta?

Isteri bukan hakmilik, tetapi anugerah.

Bayar, bayar, bayar. 2 kupang je? Ek ele..

Kadang-kadang, orang yang kita sayang tulah orang paling susah untuk disayangi.

Kalau kita nak, mesti ada cara kan?

Kalau kau tahu, dia tahu, kenapa nak sembunyikan?

Adik jangan takut gelap sebab kakak ada lilin.

Susah sehari dengan orang yang kita sayang lebih baik dari seumur hidup dengan orang yang kita tak sayang.

Hidup kakak yang kaya raya tu bahagia ke?

CINTA. 2 jam. 2 kali. 2 hari. Dalam panggung tanpa jemu.

Bila bila kiranya diriku perlu, Hari yang murung, Terdengar nada yang riang ria.

Sejak promo CINTA dengan lagu ini, aku dah jatuh hati. Sehingga aku tidak sabar menunggu hari CINTA ditayangkan. Lagu ini, mana-mana pun, sesiapa yang nyanyikan pun - Zainal, Kaer atau VE, aku tetap suka. Aku tetap rasa the same feeling~ :-) Riang.

Sewaktu. Bila berdua dahulu. Aku berjanji padamu tiada akan ku abaikan kasih kau beri pada ku. Aku terlupa sumpah setia.

Aku belum jumpa lelaki "hopeless romantic". So, bila aku tengok lelaki bagi kad ucapan, say I Love You, cium pipi, merenung manja, cakap lembut, ingat setiap tarikh penting, panggilan sayang @ darling @ honey tak lekang dari bibirnya, setiap hari. Campur candle light dinner lagi. Jadinya aku macam - Sailormoon bila nampak Mask-Man - keluar love-love dari matanya. Ahaha. Jika diibaratkanlah.

Ku harungi hari demi hari. Bersama wajah tak mungkin akan kembali. Tapi hati masih tak terima. Ditinggalkan sengsara

Tapi apabila setiap perbuatan, perkataan dan ingatan tidak pernah dihargai kerana tiada CINTA dihati akhirnya lelaki Haris itu dilukakan, ditinggalkan.
Setiap kali scene Haris dengan wajah yang terluka itu, dengan background music yang 'kena', setiap kali itu juga aku sebak.

Kau tahu betapa ku sayang padamu. Hanya bidadari sebagai ganti. Hanya takdir menentukan ia. Oh belaian jiwa..

Ego lelaki Azlan hilang bila terpaksa mengaku yang dia sayangkan Azura gadis kedai buku. Apa salahnya gadis kedai buku? Bukan satu kerja hina kan? Takut reputasi jatuh la tu. Tu la ego~ :-p tak elok tau! Why put an E to stop you. But when you throw out E, you can GO? :-)

Anak terima ajela. Besar cincin ni. Kalau anak tak nak. Makcik ada anak perempuan kat rumah.

Tengok cincin macam tu pun, aku serta merta cakap NAK!! Ahaha

Terharu melihat scene Cikgu Elyas dan Makcik Rubiah. Watak Amin (Ngasrizal Ngasri) banyak membantu. Terharu dengan kasih seorang cucu yang tabah menjaga Tok Ayahnya yang tua dan nyanyuk pula. Tapi, lihatlah jika kita buat baik waktu muda, ramai orang sanggup menjaga kita waktu tua. Insya Allah. :-)

Bercinta dengan suami orang? Sekeliling aku bukan tak pernah terjadi. Bukan senang. Banyak makan hati. Dia (suami orang) tu? Bukan kisah pun pasal kita (perempuan). Dia dah ada wife pun. (Macam tau-tau je? Kalau tak pernah alami pun, aku perhati pengalaman orang lain) Kalau boleh, seboleh-bolehnya, aku elak untuk jatuh cinta dengan suami/tunang/kekasih orang. Insya Allah, aku boleh elak. :-)

Pertelagahan adik beradik, walau macam mana kakak tak suka apa yang adik buat. Tapi jauh dalam hati, betapa dia kasih akan adiknya hingga sanggup berkorban nyawa. Aku sangat-sangat sebak bila tengok scene Dhani kehilangan Dyan. :-(

Cinta, tegarkan hatiku. Tak mau sesuatu merenggut engkau. Naluriku berkata, tak ingin terulang lagi. Kehilangan cinta, hati bagai raga tak bernyawa

Pierre Andre dan Syarifah Amani antara faktor menarik aku menonton CINTA. Selepas Sepet, Gubra dan Salon, aku ingin kelainan dari mereka berdua. Aku puas hati. Comel sangat Ariana memainkan watak gadis naif mencari cinta Khalif yang palsu bersama Taufik yang lurus dan jujur. Cinta ialah menerima dia seadanya. Betul kan? :-)

Tak perlu ku ulas lagi kerana CINTA sangat worth it!

0 comments:

Cerita Lama Amyz