Rabu, 8 November 2006

Marahnya!

Sedang berbual-bual dengan famili di ruang tamu, satu bunyi kuat berdentam depan rumah. Semua orang terkejut. Aku mengintai di tingkap. Ada kereta di tengah jalan, kereta aku di tepi.

"Aaaa....!!! Kereta aku....!!!!"
Geramnya! Marahnya! Tuhan saja yang tahu. Aku lari keluar. Lampu brek aku berderai seribu.

"Macam mana U reverse? Kereta I dalam rumah tau! U tak nampak ke? Buta ke?"

Bertubi-tubi Indian tu kena marah dengan aku.

"Sorry la akak. Jalan gelap. Hari hujan. Mata saya tara nampak."

"I nak buat report polis!"

"Jangan macam tu akak. Ini sikit. Hantar bengkel, saya settle itu bil"

Aku tak boleh nak fikir apa lagi. Badan aku menggigil. Geram dan marah. Lastly, aku biar ayah, abang ipar aku dan 3 org India mabuk tu discuss.

Dah habis discuss, ayah cakap diorang nak ganti - tak payah report polis. Biar abang ipar aku bawa kereta tu ke bengkel. Diorang settle bil.

3 tahun lepas, motor langgar. Tahun ni kereta langgar pulak. Uhuhu. Habisla kereta aku. Hi.. Nak tukar kereta baru la macam ni!!

0 comments:

Cerita Lama Amyz