Khamis, 2 November 2006

Cerita Raya II

Kalau cerita tentang raya, tipikalnya, aturcara setiap orang adalah lebih kurang seperti ini;

Bangun pagi
Bermaaf-maafan
Solat raya
Pergi kubur
Ziarah rumah saudara mara sampai malam, sampai kenyang.
Tengok tv

Masa aku kecil-kecil dulu, siaran tv popular waktu raya - sarkis. Entah apa relevannya. Aku tak tahu. Nasib baik sekarang tak ada lagi. :-)

Seperti tahun-tahun sebelumnya, 1 Syawal aku hanya di KL. Satu famili aku berkumpul. Termasuk 2 orang anak buah yang nakal tu. Lepas solat, balik Selayang sekejab. Kemudian terus balik Melaka. Khamis dah balik KL.

Tahun ni tak jumpa dodol lagi. :-( Tak complete raya aku tahun ni.

Ziarah rumah saudara mara dah sudah. Tinggal nak ziarah rumah kawan-kawan je. Insya Allah, cuba hadirkan diri bila kawan jemput open-house nanti. :

0 comments:

Cerita Lama Amyz