Rabu, 22 November 2006

5 Tahun || Be Wise!

Uish. :( Aku lupa. Bulan ini, 13hb. Weblog a.k.a jurnal a.k.a blog aku ini dilahirkan. Tahun 2001 nan silam. Kini, weblog ini yang entah apa-apa ini berusia 5 tahun.

2001 - rasa bagai sekejab masa berlalu. Entri bodoh-bodoh yang aku pernah tulis dahulu, kadang jadi bahan gelak tawa aku, mungkin orang lain juga. :-) Lucu.

Kadang rasa bosan. Hingga mahu berhenti. Tapi, kebiasaan ini sukar dilupai.

Tak tahu sampai bila boleh bertahan, walaupun weblog ini sekadar dipinggiran. :-)

~~~

Kata orang, orang yang pandai belajar dari pengalaman atau kesilapan. Tapi, orang yang bijaksana akan belajar dari pengalaman atau kesilapan orang lain. Menjadikan iktibar dan teladan yang harus dicontohi atau dijauhi.

Ye la. Siang-siang kita dah tau perkara tu salah. Kan elok kita belajar? Daripada kita buat bodoh sombong. Poyo kan?

Aku bukan apa. Last week aku forward satu artikel tentang kesilapan-kesilapan dalam perkahwinan kepada kawan-kawan aku. Tetiba, salah seorang kawan aku tu mesej. Dia cakap lebih kurang macam ni - Macam dah berpengalaman je~ What the he**??

Aku jadi malas nak layan orang yang tak berapa pandai ni. Dah tentu email. Tak kan le aku nak tulis semua tu. Aku forward aje la dengan harapan kawan-kawan aku jadi orang bijaksana yang belajar dari kesilapan orang lain. Muliakan hati aku? Ahaha.

Come on la. Be wise!

0 comments:

Cerita Lama Amyz