Rabu, 4 Oktober 2006

Main-Main Cinta Ping-Pong

Tadi waktu lunch hour yang bosan dan tak boleh nak makan. Aku berempat dengan kawan-kawan berbaju kurung semuanya, suka-suka hati bermain ping-pong. Untuk pertama kalinya bagi aku. Lucu.

Oh ye, bahagian aku sedang mengadakan sukan dalaman bahagian ini. Psst.. Kak Nett tu jadi pengadil tau. Serious saje. Ahaha. Tapi suka shot gambar. Sukan yang dipertandingkan macam Congkak, Batu Seremban, Chess, Dam Aji, Ping Pong dan Karom. Aku ni bukan sport woman. Aku ambil permainan mudah-mudah je. Chess dan Congkak. Bukan nak lawan betul-betul sampai masuk peringkat Kebangsaan pun. Saja suka-suka. Batu Seremban, tak pandai dari dulu lagi. Masa kecik-kecik main dengan Kak Teh selalu kalah.

Jadi semalam lepas memerah otak bermain chess yang akhirnya kalah tu, aku bersuka-ria dengan kawan-kawan main pingpong pula. Semua yang main pingpong tu novice pula. Memula main, macam main badminton pun ada. Tapi belajar la sikit-sikit. Seronok. Sebab main waktu lunch hour, Boss Besar @ Boss Kecik yang lalu senyum-senyum dan mengusik sikit-sikit.

Sebab kami tak pandai lagi, yang banyak buat - gelak-gelak dan kutip bola dari pukul bola. Tapu semua having fun. Ok la. Esok nak sambung lagi. Tepat pukul 2 baru berhenti. Sambung buat kerja. Ni yang malas main sukan bulan puasa ni. Haus. :-p

0 comments:

Cerita Lama Amyz