Rabu, 11 Oktober 2006

Lupa La Pulak~

Aduh. Susah betul banyak account di internet ni. Banyak sangat password nak kena ingat. Dulu aku seragamkan password pada semua akaun aku di internet - email, forum dll. Tapi since email aku dihack oleh seorang yang paling bodoh/bongok/tahlul di dunia ini hamba Allah, aku pun tukar semua password account aku dan semua password setiap account adalah tidak sama. (just in case kalo dia baca jurnal aku, so dia leh tau password aku dah tukar & tak sama >:) haha. )

Since komputer ni aku seorang saja yang guna, aku selalu tick kotak "remember password" waktu pertama kali aku login - supaya aku tak perlu letak user name & password setiap kali login. [AMARAN - CARA INI ADALAH TIDAK SELAMAT] Selalunya aku risau kot-kot orang lain masuk pc aku dan boleh masuk semua akaun email dan lain-lain tanpa masukkan username & password. Isk. Isk.

Kadang aku susah nak keep track akaun apa yang aku ada. Tapi yang penting, account email (yahoo, hotmail & gmail), forum GJ, MDC, Friendster, Multiply, Maybank2u, CIMBClick dan Sistem Geoportal. Ini account yang aku ingat user name dan passwordnya.

Ada account aku sama user name, tapi password tak sama - kadang buat aku confuse. Selalu jadi kat account RILEX & MYEG, yang tujuannya untuk check saman kereta. Ehehe. Account Touch & Go pun selalu lupa password. Tiap kali nak login, tiap kali tu la klik button "forget password". :-( Uhuhu.

Macam tu juga Hotlink - banyak servis dia memerlukan user name & password dan aku selalu terlupa user name dan password untuk caller ringtone, hotlink club, free sms service, music zone dan background music. Aduhlah. Aku kena tulis surat cadangan untuk single login ke semua service dia. Baru senang. Satu user name & password untuk semua service -> macam portal office aku. Ehehe.

Tulis password dalam buku, takut orang baca. Tulis password dalam handphon, takut handphone hilang. Isk. Kena makan kismis banyak-banyak, bagi otak ni jadi senang ingat. :-)

0 comments:

Cerita Lama Amyz