Isnin, 9 Oktober 2006

Jerebu

Teruknya jerebu. Semalam keluar, sepanjang jalan kelabu. Kalau sejuk best juga, ni panas dan berhabuk. Ya Allah. Sebaiknya duduk di rumah saja time jerebu ni. Eh, bukannya nak minta cuti (Kalau cuti, dialu-alukan ;-) ). Tapi dah udara tak sihat ni kan? Dari membahayakan kesihatan, baik duduk rumah. Ahaks!

Jerebu kat di Putrajaya pun teruk. Pagi tadi sesampai Putrajaya, aku nampak bangunan semua dalam kekaburan. Hah! Hah! Mana Alamanda?? OOH. Nasib baik nampak belon Alamanda tu. Kalau tak, macam mana nak pergi Alamanda untuk membeli-belah ni? Isk. Isk. Isk.

Jerebu kat sini tak teruk macam kat Sarawak. Kesian orang Kuching nak balik raya next week. Sabar ye? Bulan puasa ni memang kena banyak sabar. Nanti saya bekalkan topeng muka tu. Nanti masa beraya pakai tau! Anggaplah ianya satu aksesori ye? Tapi jangan lupa belikan saya souvenir.. :-)

0 comments:

Cerita Lama Amyz