Khamis, 5 Oktober 2006

Baju Raya? Baju Kerja

Ye. Ye. Aku tahu raya lambat lagi. Ada 3 minggu lagi. Tapi baju raya aku dah siap semalam. Aku tempah dah dari awal bulan lepas aku rasa, kat jiran adik ipar. Since kawan mak yang menjahit setiap baju raya kami dari kecil, dah tak larat nak jahit baju. Teruja bila kain merah dah jadi baju yang cantik molek. Ehehe. Jiran adik ipar ni boleh tahan jahitannya. Kemas & Murah. Kalau baju kurung dalam RM25++, kebaya pula RM35++. Tak kurang dari harga tu. Tapi kalau nak tambah-tambah macam lining ke, kerawang ke, maka bertambahlah upahnya.

Baju raya aku? Huhu. Of course la kebaya ;-). Selalunya aku akan pakai kebaya pada 1st day raya. Dah siap cuma sepasang baju untuk raya. Hmm. At least, kena ada 2 pasang baju. Rasanya nanti akhir-akhir puasa, mungkin beli sepasang baju kurung dah siap kat Nagoya kot. Tengoklah macam mana. Baju kurung siap kat Jalan Tar murah-murah juga. Dalam RM30+-.

Baju kurung pun kena ada juga. Boleh bawa pergi kerja tiap-tiap hari. Selesa dan praktikal. Nak pakai kebaya selalu susah sikit nak bergerak. Sekali-sekala bolehlah bawa pergi office. Selalunya kebaya nak pakai pergi rumah orang kahwin ke, majlis-majlis rasmi ke. Begitulah.

Alamak, ada sepasang sutera batik yang aku hutang belum dihantar jahit lagi

0 comments:

Cerita Lama Amyz