Selasa, 26 September 2006

Bank Online Pun Tak Keluarkan Duit

Dalam banyak hal, aku lebih suka mengggunakan transaksi online macam maybank2u dan cimbclick untuk transfer duit bayar duit kereta dan kredit kad. Lagipun orang IT kena gunakan teknologi dengan sepenuh-penuhnya. Jimat petrol dan masa. Walaupun kadang-kadang menyampah juga bila servis down - time emergency pulak tu! Sabar jelah. Terpaksa juga cari ATM terdekat untuk perpindahan duit/pembayaran bil. :-)

Semalam orang gomen dapat gaji. Oleh sebab kat sini majoriti orang gomen, kesesakan luar biasa selalu berlaku di depan bank, atm dan pasaraya waktu-waktu seperti hari ini. Semua mahu keluarkan duit dan menghabiskan duit juga.

Semalam juga kawan aku meminta aku meneman dia keluar. Mencari ATM di pasaraya. Uish.. Luar biasa panjang barisan beratur di depat ATM yang ada. Keluar dari pasaraya, mencari ATM di petrol kiosk, pun begitu juga keadaannya. Aku rasa penambahan ATM adalah perlu kerana kesesakan di waktu dapat gaji seperti ini. Aku pun tak sanggup nak berbaris panjang macam tu + aku pun bukan seorang yang bersabar. :-)

Kawan aku yang tidak dapat mengeluarkan duit dan tak sanggup nak berbaris pun berkata "Kenapalah tak boleh nak keluarkan duit kat Maybank2U?"

0 comments:

Cerita Lama Amyz