Jumaat, 25 Ogos 2006

Hidup Dalam Ketakutan

Sejak kejadian ini, ramai orang di tempat kerja aku ini hidup dalam ketakutan.

Security guard pun takut nak meronda kawasan. Cleaner pula pergi bertugas secara berduet. Cerita-cerita seram muncul satu demi satu hinggakan staf di sini hidup dalam ketakutan.

Apabila hidup dalam ketakutan, kebanyakan staf wanita di sini sekiranya mahu ke tandas atau turun-naik lif, pasti hendak berteman. Setiap masa. Hidup sudah pasti tidak seperti dulu lagi. Naik lif seorang diri amat menyeramkan sekali.

Pekerja yang rajin stay-back juga hidup dalam ketakutan. Tepat masa, mereka sudah bersiap-siap balik. Kalau stay-back tidak lebih pukul 7. Sudah pasti tempat kerja aku untung kerana tiada claim over-time dibuat dalam sebulan dua ini.

Nasib baik aku dikategorikan dalam orang yang berani mengambil risiko. Aku naik lif seorang diri waktu balik semalam. Tiba-tiba di tingkat 4, lif berhenti. Di luar tak nampak orang. Baru aku hendak menekan butang tutup, seorang lelaki muncul depan lif. Aku terkejut, dia pun terkejut. Rupanya dia pun nak balik, sama macam aku juga. Ehehe. Buat seram aje la

0 comments:

Cerita Lama Amyz