Selasa, 25 Julai 2006

Emotion Disorder

{cik Syida, pinjam phares hang sat nooo.. ;-) }

For few weeks back, life aku sedikit mess up. Emosi, semangat, mood, suhu badan turun naik tidak menentu. Tapi bersabar saja dengan dugaan yang sedikit dibanding dengan peperangan antara Palestin dan Yahudi jahanam tu. Mudah-mudahan Allah bersama mereka yang teraniaya.

Phew.. lucky me~ Aku ada ramai orang yang sayang kat aku. Ihiks! (gediks la pulak..)

Brek kereta aku agak kritikal. Tiap kali brek, tiap kali tu dia menjerit. Nyaring pulak tu. Isk. Isk. Isk. Aku selalu tak kisah sangat pasal aku. Tapi aku kisah tentang kawan aku yang mengandung ni jadi penumpang harian kereta aku. Nauzubillah, minta-minta tak ada apa-apa terjadi lah. Petang nanti aku nak pergi bengkel. Repair ke ganti ke, apa-apa yang patut. Since dah dapat gaji hari ni kan? Uhuhu.. Lari lagi la budget aku bulan ni. :-( Uhuhu.

Last weekend, tiba-tiba aku terajin untuk memasak. Pardon me, tapi memang aku ni jarang memasak. Tolong mak masak selalu la.. (Tolong tu, macam tolong goreng ikan ka.. tumbuk bawang ka.. tumis bahan ka.. siang ikan ka.. gitu-gitu la) Kalau masak pun, masak-masak biasa je. Sambal, kari, gulai, tomyam, sweet sour, masak lemak, goreng tepung, masak merah- which is aku tetiba dah boring nak masak macam tu weekend hari tu.

Since aku rare memasak (bukan cam cik daun, dia rajin masak.. ;-) ), bila aku masak, adik ipar aku, Lin mesti cakap "Ha? Kak Lang masak? Musti nak kena rasa nih!" Aku gelak je. Ampesh punya adik ipaq! Lin ni rajin & pandai masak. Semua dia masak sure sedap dan menyelerakan. Aku selalu tanya resepi masakan dia. Dia pun tak lokek ilmu. Dia bagitau la dia masak macam mana, taruh apa, bahan apa guna. Cenggitu la.

Sambung balik, last weekend aku nak try masak paprik. Tanya kat Lin macam mana nak buat paprik. Alhamdulillah, 1st time masak paprik dan rasanya pun ok. Tak terlebih masin ke apa la. Cuma kurang satu bahan je - daun limau purut. Terasa macam kejayaan yang besar pula. Hahaha. Padahal baru masak paprik. Belum masak benda-benda yang susah lagi tu.

Nanti every weekend nak try masak dan cuba satu demi satu resepi la. Bukan apa, sebelum apa-apa ni kan elok kita buat persedian kan? Bila dah ada apa-apa nanti senang... kan? :-)

0 comments:

Cerita Lama Amyz