Isnin, 12 Jun 2006

Diet ke?

Waktu sarapan tatkala yang lainnya mengambil mee, nasi lemak, roti canai dan segala macam jenis sarapan pagi yang biasa diambil oleh tipikal orang Malaysia. 2 ketul kuih dalam piring aku direnung cuak oleh kawan-kawan kecuali kawan aku yang satu ini.

Makan itu saja?

Diet ke amy?

Kenyang ke 2 ketul kuih saje?

Sebenarnya, kat rumah sebelum pergi office, aku dah minum breakfast mix. Kenyang tau minum breakfast mix ni. Pagi-pagi boleh dengar bunyi blender buat breakfast mix di rumah aku. Sedap! Nyum. Nyum. Campur susu, campur yogurt, campur epal hijau, campur vitamin. :-) OK. Yang ini untuk memenuhi keperluan nutrisi badan aku. Banyak khasiat. Nanti aku cerita pasal ni.

Sampai di office, turun breakfast dengan kawan-kawan. Makan kuih & limau suam untuk memenuhi selera anak tekak.

Tengahari. Tak makan nasi. Sekali lagi, kawan-kawan bertanya soalan yang sama.

Bukan nak diet nak kurus. Diet nak jaga badan dan jaga kesihatan. :-) Lapar gak tak makan nasi waktu tengahari. Disebabkan cerewetnya aku ini tak suka makan nasi dan lauk selain dari lauk masakan rumah. Kalau makan pun, aku ambil nasi goreng ke, bihun sup ke, Fish & Chip. Selain dari nasi dan lauk.

Tak apa. Sampai rumah, pukul 7 dah makan malam. Sedapnya lauk yang mak masak. :-)


Diet untuk jaga kesihatan & jaga badan je.. ;-)

0 comments:

Cerita Lama Amyz