Selasa, 13 Jun 2006

Benci

Eh.. bukan benci kat orang. Tapi benci betul kat aircon kat sini. Sejuk banget! Sekejapan air coklat panas yang aku buat tadi dah sejuk. Air coklat bila dah sejuk tak sedap.

Sejuknya macam duduk kat kutub utara. Dah la blazer aku tertinggal kat k*pkt. Tak dapat aku nak memanaskan badan. Bila sejuk, udara kering. Aku cepat haus. Kemudian banyak minum air. Sikit-sikit masuk toilet. Adeh. Dah la toilet jauh.

Sejuk. Jari-jari aku macam dah beku. Nak menaip pun tergagau-gagau. Sikit-sikit typo error. Kena la tekan backspace banyak-banyak kali. Aiyark! Banyaknya buat salah.

Bila sejuk terasa sampai ke tulang, nak tak nak kena keluar dari office ni. Ambil udara kat luar. Panaskan badan dalam 5 minit. Baru masuk balik peti ais besar ni.

Disebabkan kesejukan melampau, otak boleh beku gak. Kalau aku lambat buat kerja, jangan salahkan aku ye?

0 comments:

Cerita Lama Amyz