Isnin, 3 April 2006

Wonderfull

If it wasn't for the money, cars and movies stars and jewels and all these things I got
I wonder, hey Would you still want me (Want you) Would you still be calling me (Still calling you) You be loving me? (I'll be loving you)


Ini korus lagu Wonderful nyanyian Ja Rule Feat R.Kelly & Ashanty. Aku suka lagu ni. Sebab aku selalu wondering kenapa seseorang sukakan aku. Haha. Mungkin soalan bodoh. Tapi, aku tak mahu orang suka kat aku atas sebab-sebab fizikal, macam cantik, kaya, pandai, hebat dan lain-lain.

Banyak kes aku perhatikan, seseorang disukai kerana dia cantik, dia kaya, dia hebat, kereta dia best, henpon dia paling mahal, camera dia canggih. Contohnyala~ Tapi tak mustahilkan? Dah la tak ikhlas nak kawan dengan kita, pastu mempergunakan kita lagi tu. Angin satu badan.

Kemudian, bila waktu-waktu sesak, sedih, kawan-kawan tadi tu terus lenyap. Kalau contact pun, macam nak tak nak je jawab. Lebih haru, kalau orang yang kita sayang pun macam tu juga. Tak mahu langsung tolong waktu kita susah. Pendek kata, senang sama-sama, susah kau tanggung seorang. Ada ke patut?

Bukan aku tak pernah hadapi situasi macam ni. :-) Ada la 2-3 kali. Buat aku susah nak percaya kat orang. Tapi nak buat macam mana? Nak marah pun, buat hati lagi sakit je.

Ada lagi haru aku pernah hadapi, ada orang kawan ngan aku semata-mata nak tahu perihal peribadi aku, kemudian pergi mengata-mengumpat-mengeji aku dengan kawan-kawan dia yang lain. Ada lagi satu, kawan dengan aku sebab tak ada kawan lain. Hahaha. Sedihnya~ Harunya.

Cubalah berkawan dengan ikhlas, bukan atas sesuatu sebab, atau kepentingan diri sendiri

0 comments:

Cerita Lama Amyz