Jumaat, 30 September 2005

My Thought

CURRENTLY

I'm blue.. dabedidabeda. dabedidabeda. dabedidabeda...

Oit. Oit. Apa di klik-klik "Article" dan "Archive" di atas tu? Tak ada link lagi laa.. Dalam proses. Minta maaf ye? Arkib tu ingat nak pdf kan aje kot. Tengok la kalau rajin. Ehehe.

Put A Bit Respect To Other People's Sensitivity.

Aih, nak cantik pun tak boleh? Saya ni perempuan. Saya suka gilerrrrr nak cantik-cantik. Dulu nak cantik-cantik tapi tak dapat. Sebab jerawat sangat banyak kat muka ini. So, sekarang, jerawat sudah kurang. Jadi ingat boleh la nak bercantik-cantik. Bersolek-solek dan facial. Bukan apa, untuk diri sendiri. Untuk membina keyakinan diri.

Ingat cantik-cantik ni nak kahwin je ke? *maaf, perkataan kahwin sangat sensitip untuk saya sekarang ini* Tahun-tahun depan la sebut perkataan kahwin, atau apa kata, doakan saya kahwin cepat, kan lebih bagus dari suruh-suruh saya kahwin sekarang ni. Sensitip. Sensitip tauu..!!

Kalau saya marah karang... tak suka nanti saya marah.. bukan saya tak tahu. Tapi kalau kan lebih baik kalau... kalau.. (kalau, aku bilang kalau..) awak put a bit respect to other person's sensitivity.

-Lain Topik-

Semalam kena bertugas di parlimen. Kelakar. Aku rasa setiap rakyat Malaysia, patut pergi parlimen. Adakala, apa yang akhbar lapor tu, cuma picisan dari perkara berlaku sebenar. Ada baiknya, untuk tahu perkara sebenar, pergi la lawat Dewan Rakyat tu.

aku : cuma seronok bila tengok YB-YB bergaduh. ahahaha..

TODAY'S THOUGHT.

Kebanyakan lelaki MELAYU tak gentleman. 2 minggu lepas aku baca akhbar dan ada kolum sisipan yang menceritakan pengalaman seorang wanita yang terpaksa menolak kereta yang menghalang belakang keretanya (double parking), sambil di EJEK-EJEK OLEH SEKUMPULAN LELAKI MELAYU yang CUMA MELIHAT TANPA MENOLONG wanita tersebut. LELAKI-LELAKI MELAYU INI MENGEJEK "WAHH.. KUATNYA.. YEAH ADIK.. TOLAK LAGI.. TOLAK LAGI.." sambil ketawa beramai-ramai. Sehinggalah seorang lelaki Cina memberhentikan keretanya, dan bertanya kepada wanita itu sekiranya mahukan pertolongan.

Tiba-tiba aku rasa malu sangat-sangat. Aku fikir, how it's true. Dah la tak tolong, lagi mau ejek-ejek. Aku rasa lelaki-lelaki ni kurang pengetahuan & tidak tahu menghormati wanita. Agaknya, isteri sendiri pun tak ditolongnya, ini kan pula wanita lain. Sedih pulak aku rasa. :-|

0 comments:

Cerita Lama Amyz