Rabu, 27 Julai 2005

Aku Blogger Picisan

Ha, kan dah blogger Malaysia (Melayu khususnya) kena 'sound' oleh encik Azhan dalam Forum Utusan Malaysia hari ni. Aku nak tergelak macam Basri yang suka gelak golek-golek bila baca pendapat encik Azhan hari ini. Tetapi oleh sebab aku sedang berada dalam kereta dan duduk di sebelah ayah masa baca Utusan, aku malas nak gelak.

1st person aku teringat ialah Sultan Muzaffar (sebab encik Azhan khususkan AF). Selainnya, aku tak tahu sebab aku tidak baca blog orang lain yang menyentuh tentang AF, MI, MC, dll, selain Sultan Muzaffar. Tapi apa salahnya? Sorry to say, blog-blog yang ada unsur ilmiah ni sebenarnya jarang di kunjungi. Hihi. Tapi kalau rajin nak 'google', insya Allah, pasti jumpa dengan blog-blog ilmiah. Ini kalau kau 'google' AF, keluarlah blog-blog pasal AF. Hahaha. Lucu la kau buat lawak.

Apa yang aku percaya ialah, blog adalah ruang untuk kita melepas rasa hati, mengeluarkan pendapat dan lain-lain. Nak berdakwah pun boleh. Seperti kata Mat Jan, Blog adalah seperti karoke. Sedap atau tidak sedap nyanyian seseorang tidak penting. Asalkan dia menyanyi. Begitu juga blog. Bagus atau tidak penulisannya tidak penting. Janji dia menulis. Tidak kisah. Negara kita demokrasi kan? Kenapa encik Azhan susah hati eh?

Janganlah cakap blogger Malaysia @ Melayu (khusus untuk blogger, bukan rakyat Malaysia) suka berbincang isu picisan. Sebenarnya, kami ada berbincang isu-isu tersebut dalam forum-forum, (Alamak.. lupa pula. Dalam forum pun ada bincang pasal AF daa. *lolgolek2*) di pejabat dengan rakan-rakan dan di rumah dengan ayah/mak/suami/isteri. Takkanlah kami nak bawa perkara itu di blog pula. Sedangkan ianya boleh kami bincangkan dengan lebih luas melalui komunikasi dua-hala yang nyata.

Sebenarnya, aku tidak suka nak berbincang isu-isu terlalu serius di blog. Tak sesuailah.

Er.. atau encik Azhan masih tak faham konsep sebenar blog agaknya? ;-)

Hihi.. just my 2 cent, and it's free.

0 comments:

Cerita Lama Amyz