Jumaat, 24 Jun 2005

Amyz Dengar Lagu

50cent penyanyi paling malas sekali nak buka mulut. Aku tengok dia menyanyi macam tak suka buka mulut. Tak tahu la kalau dia nak cover gigi besar dia tu, masa menyanyi. Agaknya kot. Tapi aku suka layan lagu dia yang latest ni, Just A Lil Bit. Boleh tahan. Tapi agak keterlaluan liriknya. Aku klasifikasikan lagu itu sebagai lagu 18sx.

Banyak lagu-lagu dari luar negara sekarang ni berunsurkan 18sx. Kita tak boleh nak cakap apa-apa. Paling tidak yang mampu kita buat, kita sensorkan perkataan-perkataan yang ada unsur-unsur 18sx. Maka, kita pun mendengar lagu, yang kejab dengar, tiba-tiba senyap sekejab, kemudian dengar balik. Ok la. Nasib Lembaga Penapisan tak buat bunyi *toot* pada ayat/perkataan yang disensor.

Lagu Eminem yang aku dengar baru-baru ni, A** Like That. Tau sajalah Eminem punya lagu macam mana. Dia kan suka mengutuk penyanyi lain. Aku tergelak bila dengar Eminem buat lawak pasal Janet Jackson dalam lagu ni.

Lagu Snoop Dogg - Sign di recomanded oleh Sis Dona, pun best gak. Featuring Justin Timberlake - dia nyanyi korus. Banyak lagu yang ada featuring penyanyi lain dalam lagu diorang. Aku suka dengar lagu-lagu macam ni. Dulu kawan aku sampai gelar aku 'migga' sebab suka dengar lagu Nigga. Tapikan, kita tak boleh panggil nigga kat orang kulit hitam. Tapi orang kulit hitam panggil nigga kat kawan diorang tak apa. Aku pun tak paham apasal. Kih kih kih.

Actually, aku dengar lagu-lagu baru kat winamp music walaupun lagu tu tersekat-sekat sebab buffering. Aku tak banyak memuat turun lagu sangat sekarang ni. Sebabnya server kat sini telah mem-'block' perisan yang memuat turun lagu. Hihihi.. Kebetulan Mampu dah pun mengeluarkan kenyataan akhbar, Pegawai Punca Sistem Lembap. Isnin lepas.

Walaupun aku suka dengar lagu-lagu baru, tapi bila pergi karoke aku suka nyanyi lagu oldies. Lagu baru tak berapa hafal daa.. Hihihi..

0 comments:

Cerita Lama Amyz