Rabu, 16 Mac 2005

Perlu Senyum

:-) Perlu untuk senyum sepanjang hari, walau hati sebenarnya tidak tenang. Di sini aku tidak lagi menemui ketenangan. Aku tidak bekerja dalam suasana yang gembira lagi. Aku rasa hopeless. Kau mungkin tahu aku telah ditukarkan ke unit teknikal dan meninggalkan unit sistem - which is, it's not easy for me to let it go - tetapi apa daya aku? Phrase "Saya yang menurut perintah" ini seperti satu hukuman.

:-) Perlu untuk senyum bukan sahaja sepanjang hari bahkan sehingga bila-bila. Nasihat kawan agar tidak emotional perlu diamalkan. :-) dan senyum itu perlu bagi menjadikan diri ini tidak terlalu emotional. Kenapa perlu emotional? Kerana sepantas kilat, dengan satu tandatangan, sistem-sistem itu seolah dirampas dari aku - mungkin aku rasa tercabar - tetapi, aku lebih sedih melihat susah payah aku ini di ambil orang. Siapa tak emotional? Kerja kita, akan di'claim' sebagai kerja orang lain. Hangin satu badan..

:-) Senyum lagi. Aku cuba dalam bidang teknikal - mungkin ini menambah pengetahuan aku tentang kerja-kerja teknikal lebih dari apa yang aku tahu waktu di LGTT dahulu. Well, tugas pertama aku hari ini - ialah duduk diam-diam di cubicle aku dan design layout baru - teruk kan aku?

:-) Senyum lagi. Sebelum kau lihat muka aku jadi begini -> :-| tanpa perasaan dan erti.

0 comments:

Cerita Lama Amyz