Selasa, 28 Disember 2004

Tak Ada Mood

Saya berada dalam mood yang tidak begitu bagus sejak 2 minggu lepas. Satu demi satu, saya dihidangkan dengan cerita-cerita yang menyayat hati. Banjir besar di Malaysia Timur, harga tol naik, putus tunang pakai sms, budak dirogol dan dibunuh, kemalangan bas, lelaki dah kahwin mengaku bujang dan menipu orang, bencana tsunami dan macam-macam lagi. Semua ini, buat saya rasa macam nak menangis.

Dalam pada itu ada juga kisah gembira yang menyentuh hati saya - mak dan ayah gembira dapat menunaikan haji. Saya sedih sebab berpisah dengan mereka, lama. Kawan baik dah kahwin. Dia gembira sebab dapat kahwin dengan orang yang dia sayang, tapi saya sedih sebab saya dah hilang seorang kawan.

Sabtu, encik spyz sms, kata dia berada di Tanjung Balau - tempat saya dan kawan-kawan saya pergi waktu dulu-dulu. 4 down, 3 left. yups, 4 dah kahwin. Tinggal saya, kak Nett dan Ijat. Dan kami tidak lagi seperti dulu-dulu, Ijat dengan Cik Miera. Tinggal saya ngan kak Nett je yang selalu bersama. Rasa macam nak menangis lagik! Kalau kak nett kahwin, dengan sapa, saya nak keluar?

Pun begitu, saya wajar beritahu saya sangat seronok berada di perhimpunan perdana Geng Jurnal Ahad lalu, 26 Dec di Dewan Pulasan Kolej ke 6, UPM. Menjadi sebahagian dari Geng Jurnal merupakan perkara yang menggembirakan hati saya. :-)

Khamis, 23 Disember 2004

Seminggu Sudah Berlalu

Sudah seminggu mak dan ayah pergi menunaikan ibadah haji. Baru terasa susahnya nak survive tanpa mereka. Menguruskan hal rumah bukan semudah yang aku pernah fikirkan. Duduk bersama keluarga bukan semudah duduk di rumah sewa. Tapi sedikit pun aku tidak rasakan ianya satu bebanan, bahkan aku rasa lebih bertanggungjawab kepada keluarga.

Adik bongsu aku masih bercuti. Jadi aku tinggalkan dia sementara di rumah Makcik sewaktu aku pergi kerja dan menjemputnya selepas waktu kerja. Sesi persekolahan akan mula dibuka 2 minggu lagi. Nasib baik pakaian seragam serta buku sudah dibeli awal-awal lagi. Cuma aku perlu membereskan yuran persekolahannya nanti.

Banyak perkara hendak dibereskan tetapi asyik ditangguhkan kerana gangguan dari pihak-pihak tertentu. Macam satu hari tu, aku nak siapkan laporan sistem SPP untuk dibentangkan dalam satu mesyuarat, tetapi ada pegawai di jabatan lain bermasalah dengan Sistem Cuti. Aku terpaksa menangguhkan laporan dan menyelesaikan masalah sistem cuti terlebih dahulu. Aku terlambat menyiapkan laporan tersebut dan aku dapat menghantarnya selepas 10 minit mesyuarat telah bermula. Nasib baik lah pegawai tu tak kisah sangat. pheww..

Rabu, 15 Disember 2004

Update Sikit

Update sikit je. Esok cuti. Next monday baru masuk kerja. Esok mak dan ayah berangkat untuk menunaikan haji. Mudah-mudahan mereka selamat pergi dan balik, serta dapat melakukan ibadah dengan baik. :-( sedih sikit sebab kena berpisah selama sebulan lebih. Isk. Isk. Isk.

I'm gonna miss them a lot~ :-(

Selasa, 14 Disember 2004

Do Something

I got to do something for myself. I want to get myself part time job. I just want to do something I like and I‘m happy about it. Well, I do like working here. But I'm not satisfied with works I’ve done. I just want to be happy with something I really love. Yes, I do love doing programming. I've learned so many things here. But it can't help me to improve myself and my achievement. It’s not helping me to expand my programming skill. :-(

I have several plans to work on it. And I really hope it's worthy. :-)

Sabtu, 11 Disember 2004

None

I’m not kept my archive anymore. Reader could only view the current entry and there is no option to read my past entry. I just don’t want they to read my past entry and make them bored~

Nothing much happened in my life recently. Except, at 29th Nov, I’ve got another niece~ Farah Dayana Aniqah, my brother’s first daughter. I'm so happy. See my niece here! But with call me aunt, make me feel, I'm not young anymore. Huhu..

And my parent will go to Mecca for hajj this 16th Dec. Pray for my parent’s safety journey and doing well there. Insya-Allah

I’m so into Ashlee Simpson’s song, Pieces Of Me. I’ve seen her clip, and she looks so damn cute. I already brought CLEO because of her~ Believe it!

Jumaat, 10 Disember 2004

Good, But Not Easy

Change is good but is not easy. That’s what I am trying to do right now. To change everything in my life although I know it’s not easy for me. I just want everything will be ok for me and everybody. But as far as I’m going through, every change I made, I may hurt someone's heart. Dear, I’m sorry. I didn’t mean to hurt you. I’ve just want to be myself. Don’t keep ask me why I’ve changed, why I’m different. Just accept me as I am and as anything I wanted to be, even I’m trying to be superwoman, as long as the change is good for me.

Same as me, my journal keep changing every time I feel it has to change. So many changes I’ve made for make it look better to make me feel better too.

I'm sorry. I can't be the same person like I used to be before..

Cerita Lama Amyz