Selasa, 28 Disember 2004

Tak Ada Mood

Saya berada dalam mood yang tidak begitu bagus sejak 2 minggu lepas. Satu demi satu, saya dihidangkan dengan cerita-cerita yang menyayat hati. Banjir besar di Malaysia Timur, harga tol naik, putus tunang pakai sms, budak dirogol dan dibunuh, kemalangan bas, lelaki dah kahwin mengaku bujang dan menipu orang, bencana tsunami dan macam-macam lagi. Semua ini, buat saya rasa macam nak menangis.

Dalam pada itu ada juga kisah gembira yang menyentuh hati saya - mak dan ayah gembira dapat menunaikan haji. Saya sedih sebab berpisah dengan mereka, lama. Kawan baik dah kahwin. Dia gembira sebab dapat kahwin dengan orang yang dia sayang, tapi saya sedih sebab saya dah hilang seorang kawan.

Sabtu, encik spyz sms, kata dia berada di Tanjung Balau - tempat saya dan kawan-kawan saya pergi waktu dulu-dulu. 4 down, 3 left. yups, 4 dah kahwin. Tinggal saya, kak Nett dan Ijat. Dan kami tidak lagi seperti dulu-dulu, Ijat dengan Cik Miera. Tinggal saya ngan kak Nett je yang selalu bersama. Rasa macam nak menangis lagik! Kalau kak nett kahwin, dengan sapa, saya nak keluar?

Pun begitu, saya wajar beritahu saya sangat seronok berada di perhimpunan perdana Geng Jurnal Ahad lalu, 26 Dec di Dewan Pulasan Kolej ke 6, UPM. Menjadi sebahagian dari Geng Jurnal merupakan perkara yang menggembirakan hati saya. :-)

0 comments:

Cerita Lama Amyz