Rabu, 22 September 2004

I'm In The Classroom.

Dah lama betul tak masuk kelas. Dah lama betul tak rasa suasana classroom. Seronok. Bukan tak seronok. Tapi satu aje lah. Tak tahan sejuk! Blezer tertinggal kat opis pulak tu. Sambil belajar, sambil menggigil-gigil satu badan. Ah, padanlah otak pun beku

Baru sedar, otak dah separuh berkarat. Nak terima ilmu masuk dalam otak bukan main payah lagi. Lepas ni kena cari kismis banyak-banyak. Biar ilmu senang masuk dalam otak. Bukan tak boleh masuk langsung. Boleh la. Tapi kena perlahan-lahan.

Seronok belajar sesuatu yang kita suka dan minat. Cikgu pun baik-hati. Menyampaikan pelajaran dengan penuh dedikasi. Mana yang tak faham, dia terus ulang keterangan dan beri contoh sampai faham. Nasib baik otak ni walaupun berkarat, tapi cergas - dapatlah tangkap apa cikgu ajar dengan mudah, masuk dalam otak. :o)

Banyak perkara belum belajar dan aku mahu terus belajar. Buat masa ini, aku tumpukan untuk mempelajari pembangunan sistem, terutama sistem yang berasaskan web. Insya Allah. Aku akan cuba..

0 comments:

Cerita Lama Amyz