Selasa, 28 September 2004

Hujan.

Beberapa petang ini sentiasa hujan. Perlu bersedia dengan payung. Tetapi aku ini selalu terlupa. Akibatnya, semalam aku sampai rumah dengan keadaan basah kuyup. Aduu.. Takpelah. Hujan tu air, bukannya api. Rasa-rasa macam nak demam, makan saja panadol. Tapi kepala ada rasa pening-pening sikit.

Isk, hari ni terlupa lagi nak bawa payung. Kalau hujan petang ni, manalah aku nak berteduh? Terpaksa berteduh kat mana-mana nanti. Takpun, terpaksalah aku meredah hujan. Hujan renyai-renyai boleh lah redah. Hujan lebat? Tak berapa nak sanggup. Isk. Isk. Isk.

Hujan di luar itu, semua orang pun tahu. Hujan di hati siapa mengerti?

0 comments:

Cerita Lama Amyz