Jumaat, 16 April 2004

My Best Friend's Wedding.

Antara ramai-ramai kawan aku, aku sangat seronok jika berada dikalangan kawan-kawan sekolej yang satu 'course' dengan aku. Iaitu kawan-kawan bersama aku selama 3 tahun belajar di LGTT.

Mereka inilah yang tahu segala cerita tentang aku. Melihat aku growing up from a girl to be a lady. Dari betapa 'nerd'nya aku, sehingga jadi seperti sekarang. Biarpun mereka tidak lagi bersama aku sekarang, sejak habis waktu kolej, tapi kami still keep in touch.

di LGTT, di kelas DDC batch 98, aku ada Kak Ana, Zirah, Ren dan Fitri. Dikelilingi dengan kawan-kawan lelaki yang handsome dan baik hati, Razen, Faizal, Fendi, Rizal, Risma dan kawan-kawan satu kelas yang semuanya baik hati, peramah, tak pernah kedekut ilmu dan saling membantu.

Tamat belajar, masing-masing mengorak hala-tuju sendiri. Kak Ana pulang ke Kelang. Zirah ke Seremban, Ren ke Melaka dan Fitri ke Tioman. Tinggal aku dan KL ini. Di awal 'kehilangan' mereka ini buat aku buntu sebenarnya. Jadikan aku tidak lagi kuat dan bergantung penuh kepada seseorang. Aku keseorangan di KL ini sebenarnya.

Hari-hari berlalu, buat aku sedar. Mereka cuma muncul selama 3 tahun dalam hidup aku. Mencipta kenangan indah bersama aku. Kemudian membawa diri masing-masing, cuma bersambung atas nama persahabatan. Muncul kawan-kawan baru, mencipta kenangan baru and so on.. putaran hidup yang berlaku.

Mereka sudah mencipta hidup sempurna. Zirah berkahwin pada 23 Aug '03, diikuti oleh Kak Ana pada 22 Dec '03. Akan datang pula, Fitri pada bulan May ini. Tinggal Ren bakal menyusul. aku? usah kau tanya.

Aku kehilangan mereka.. mereka yang aku sayangi. Selamat Pengantin Baru. Semoga kekal ke akhir waktu. Tahniah aku buat semua. Semoga berbahagia.

0 comments:

Cerita Lama Amyz