Rabu, 26 Mac 2003

Amyz Tengah Marah

Maafkan aku andai kata-kata ini amat akan menyakiti hatimu. Aku perlu luahkan segalanya yang aku rasa..

Adakalanya aku rasa aku tak harus meminta maaf dari sesiapa pun.
Kecuali aku tahu aku ada buat salah pada seseorang.
Kau tentu tak kenal siapa aku.
Aku adalah seorang yang tidak suka mencampuri urusan hidup orang lain
Terutamanya orang yang aku tak kenali.
Aku tak pernah mengganggu urusan orang lain. Kebahagiaan orang lain.
Atau mengganggu-gugat hubungan orang lain. Tak pernah aku cuba untuk
Memporak perandakan silaturrahim orang lain.
Selama ini aku mengawal segala tingkah laku atau perkataan aku
Agar tidak mengganggu kebahagiaan orang lain.
Selama ini aku kawal segalanya kerana tak mahu menyakiti hati orang lain.
Terutamanya orang yang tidak aku kenali.
Kalau orang yang aku kenali, lain cerita lah..

Aku pernah kawan dengan ramai orang. Aku punya kawan yang terdiri dari setiap lapisan umur.
Setau aku, aku cuba menjaga hati kawan-kawan aku dengan baik.
Kalau aku ada buat salah, aku cuba membaikinya. Agar tiada hati yang terluka.
Kalau kawan aku lelaki. Aku hormati dia dan setiap pandangan dia.
Kalau dia ada awek, aku layan dia biasa. Takkan nak lebih-lebih kan?
Tak kan nak lukakan hati perempuan lain?
Macam mana aku layan kawan-kawan lelaki aku yang ada awek.
Bukan tak ramai. Tersangatlah ramainya.
Layan biasalah! Karang ada yang cemburu lah. Tak paham ke?
Aku jaga diri aku. Jaga diri aku agar tidak menyakiti hati orang lain.

Dan selama ini, selama aku tidak mengenali kau,
Walaupun kita duduk bawah bangunan yang sama.
Adakah aku pernah menyakiti hati kau?
Adakah aku pernah mengganggu kebahagiaan kau?
Adakah aku pernah mencampuri urusan hidup kau?

Tak pernah bukan?

Serious!
Aku tak kenal pun kau.
Aku tak pernah mengenali kau.
Aku tak kisah pun tentang hal kau.
Lantak kau lah.
As long as kau tak kacau hidup aku~

Tapi kau~
Kau telah mengganggu hidup aku yang selama ini aman. Bahagia. Damai.

Apa aku buat?
Aku diam.
Aku sabar.
Aku senyap.
Aku tahan segalanya sendiri.

Aku tak tahu bagaimana harus aku lakukan?
Adakah aku harus marah atau memaki kau?
Adakah aku boleh tersenyum dan menyapa kau?
Atau haruskah aku memaafkan engkau?

Kalau lah orang lain mengganggu hidup kau
Sepertimana kau merampas kebahagiaan aku.
Apa yang kau akan lakukan?

Aku tak fikir kau boleh tersenyum padanya
Sepertimana aku boleh mengukir senyum pada kau.. :-)

Kau sedar kau telah mengganggu hidup aku.
Tahu pula kau ye?
Kau sedar tak yang kau mencipta satu derita dalam hati aku ni?
Tahu tak?
Sedar tak?
Faham tak?

Antara kau, aku dan dia.
Ada dua orang tak sedar diri disini. Kau dan dia.
Kalau aku buat salah, dia tak patut buat aku macam ni.
Dan kau tak patut campur dalam urusan aku dan dia.

Huh! Suka hati engkau la..

0 comments:

Cerita Lama Amyz